زهرا گیتی نژاد: 70 درصد مدارس کشور را خیرین می سازند / سیستان و بلوچستان بیشترین بازمانده از تحصیل را دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی خط کش نارنجی را جدا می کند و با دو خودکار آبی و قرمز، به علاوه کمی عشق، به نفر بعدی پاس می دهد. بعدی آنها را بر می دارد و با یک مدادتراش، آنها را در جامدادی می گذارد و قبل از اینکه زیپش را بندد، کمی محبت در آن قرار می دهد. نفر بعدی چند دفتر مشق را از روی میز برمی دارد و آنها را به عصاره دوست داشتن، داخل کیف پارچه ای می گذارد و جامدادیِ پر از عشق و محبت را نیز کنارشان می گذارد.

این بود طرز تهیه کیف مهربانی. آماده می شود تا برود بر دوش دانش آموزان کمتر برخوردار بنشیند تا سال تحصیلی را رنگارنگ شروع کنند؛ درست مثل جعبه مدادرنگیِ در کیفشان.

زهرا گیتی نژاد، مدیرعامل موسسه مردم نهاد مهر گیتی، است. جایی که کار اصلی اش ساخت مدرسه است ولی مهربانی اش را 10 سالی می شود با ارسال کیف های مهربانی، به مناطق کم برخوردار می فرستد تا مهربانی را به سراسر کشور پخش کند.

او در گفت و گو با رکنا می گوید: ما در موسسه مهرگیتی 582 مدرسه با 2 هزار و 882 کلاس درس ساخته ایم. از مدرسه یک کلاسه بگیرید تا مدرسه 16 کلاسه. این فعالیت را در 26 استان کشور اجرایی کرده ایم. بیشترین مدرسه را در استان سیستان و بلوچستان ساخته ایم.

گیتی نژاد می افزاید: ما برای ساخت مدرسه دو هدف اصلی را دنبال می کنیم. ما به جاهایی می رویم که احساس می کنیم مدرسه کم دارد و بازمانده از تحصیلان آنجا زیاد است. ما هر مدرسه ای را که می سازیم، جزئیات ساخت و سازش را به طور شفاف ارائه می دهیم. ما خیرین ایرانی داخل و خارج از ایران داریم که با ما همکاری می کنند.

او در ادامه در خصوص نیازهای استان سیستان و بلوچستان می گوید: این استان، 5 هزار کلاس درس کم دارد و بیشترین بازمانده از تحصیل را در این استان داریم. ما توانسته ایم 150 مدرسه در این استان بسازیم و همچنان مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان را ادامه می دهیم. الان 70 درصد مدارس را خیرین می سازند و با کمک سازمان نوسازی مدارس، این کار سرعت می گیرد.

زهرا گیتی نژاد تاکید می کند: من سالها معلم بودم و شرایط معلم ها را درک می کنم؛ ولی از آنها می خواهم نیازهای عاطفی دانش آموزان را درک و مرتفع کنند؛ بعد به سراغ نیازهای آموزشی بروند. اگر معلم ها ارتباط بگیرند بهتر می توانند با دانش آموزان ارتباط بگیرند. 

او در خصوص کمپین کیف مهربانی می گوید: این کمپین را 10 سالی می شود که در تابستان برگزار می کنیم. دوستان از طریق راه های ارتباطی با ما در فضای مجازی، به ما کمک می کنند. کیف مهربانی را به 31 استان کشور توزیع می شود. این بسته ها به مجامع خیرین مدرسه ساز یا یک موسسه خیریه در هر استان تحویل می دهیم و بعد توزیع می شود. 

لازم به ذکر است، سالانه، چیزی حدود هفت الی 10 هزار کیف مهربانی بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع می شود.

کدخبر: 925953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟