از شنا در سواحل شمال بپرهیزید

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اوایل وقت پنج‌شنبه تا صبح یکشنبه (۱۶ تا ۱۹ شهریورماه)  وزش باد حداکثر ۲۰ تا ۲۸ نات درسواحل و دور ازسواحل ارتفاع امواج در سواحل ۱تا ۱.۵ متر و دور از سواحل حداکثر ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی در دریای خزر ، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان حاکم خواهد بود. از مخاطرات این وضعیت جوی می‌توان به غرق شدن شناگران ، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی ، آسیب به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی اشاره کرد.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، منع فعالیت‌های شیلاتی ، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری و محدودیت فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این هشدار آمده است:افزایش وزش باد با سرعت ۱۸تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع امواج بین۱ تا ۱.۵ متر سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ شهریورماه) در شرق خلیج فارس و نواحی شرقی تنگه هرمز و غرب دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و جمعه (۱۷ شهریورماه) در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری دور از انتظار نیست بنابراین خودداری از تردد شناورهای سبک، اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در سواحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری در بنادر و تمهیدات لازم جهت تردد کشتیهای تجاری توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کدخبر: 925902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟