توصیه های بهداشتی برای پیاده‌روی اربعین

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، دکتر جعفر میعادفر در زمینه توصیه‌های اورژانسی به زائرین اربعین ، عنوان کرد: نخستین توصیه این است که به دلیل گرمای شدید هوا، یک تعداد افراد که آسیب پذیر هستند، از جمله کودکان زیر ۶ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های مزمن و در نهایت مادران باردار، سفر زیارتی خود را به زمان دیگر موکول کنند.

وی ادامه داد: هر چه قدر تاکید شود این گروه‌های آسیب پذیر کمتر در این زمان به این سفر بیایند، هم به خود کمک کرده و هم به تیم‌های اورژانس ی کمک کرده‌اند. در اربعین سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ مادر باردار که دچار مشکل شده بودند به اورژانس مراجعه کرده بودند و متعاقبا تعداد قبل توجهی نیز مراجعه نکرده بودند، بنابراین این توصیه‌ها باید جدی گرفته شود.

میعادفر افزود: بهتر است افراد به صورتی برنامه‌ریزی کنند تا شب هنگام به مرز برسند، زیرا عبور از مرز ۳ تا ۴ ساعت زمان خواهد برد و اگر در ساعات شب، خود را به مرز برسانند دمای هوا پایین‌تر است و بهتر می‌توانند از مرز عبور کنند.

وی گفت: گرمای هوا بسیار جدی است و پیش‌بینی هوا بین ۵۰ تا ۶۰ درجه خواهد بود و با توجه به اینکه در داخل کشور امکانات وجود دارد، ولی در داخل کشور عراق ، به نسبت به تجمع زائرین، امکانات محدود است؛ بنابراین توصیه جدی این است که شب هنگام به مرز برسند.

معیادفر ادامه داد: توصیه می‌شود زائرین حتما از قرص ORS استفاده کنند؛ بنابراین زائرین باید مایعات زیاد و هدفمند مصرف کنند؛ زیرا به دلیل تعریق، نمک زیاد دفع خواهند کرد که باعث گیجی و کاهش هوشیاری می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد جمعی حرکت کرده تا از همدیگر حمایت کنند و در صورت امکان، زمان خود را برای زیارت و برگشت مدیریت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان این سفر زیارتی را انجام دهند.

کدخبر: 925328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟