فیلم اجتماع اربعینی‌ ها در میدان آزادی
حجم ویدیو: 15.52M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00

به گزارش رکنا، از دقایقی پیش آیین بدرقه خادمان و زائران حسینی تحت عنوان «اجتماع اربعینی‌ها» با حضور خانواده‌ها بخصوص نوجوانان زائر، موکب‌داران و مسئولین در میدان آزادی تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدحسین پویان‌فر، مداح اهل بیت (ع) به مداحی پرداخت.

بعد از مداحی، هفت نفر از قاریان نوجوان با نام گروه قرآنی بریر به تلاوت قرآن پرداختند و بعد حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس خطاب به نوجوانان گفت: امروز در میدان آزادی اول اتوبان شهید فهمیده دهه نودی‌های ۱۳ ساله جمع شدند. کجاست آن نوجوان و جوانِ به رسم امروز که در جنگ و جبهه پای انقلاب ایستاد و آن جوری گریه می‌کرد که از اتوبوس بالا برود؛ ولی، چون سن بعضی‌ها کم بود، شناسنامه‌شان را دستکاری کردند، تا به جبهه بروند.

به گفته این راوی دفاع مقدس، کجاست آن غریبی‌های شب‌های عملیات و صبح‌های توپ، تانک و جنگ که امروز شهدا می‌بینند چگونه راه کربلا باز شده است. امروزی که هر کدام بچه‌ها آمدند، نائب‌الشهید باشند و به کربلا اعزام شوند. یک روزی جوانان مدارس را رها کردند و به جبهه‌ای رفتند، که تبدیل به دانشگاه شد. آنجا ساخته شدند؛ هر چند علی اکبر‌هایی که رفتند و علی اصغر برگشتند. ولی چقدر اثرگذار بودند و راه کربلا را باز کردند.

حاج یکتا ادامه داد: این روز‌ها که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است و توفیق شد نوجوانان و جوانان ما به همراه خانواده به کربلا بروند؛ یعنی آنجا تبدیل به دانشگاه شده است. خوش به حال کسانی که تعطیلات تابستانشان با سفر به کربلا تمام می‌کنند و از این دانشگاه استفاده می‌کنند.

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ۴۶ موکب پذیرایی در میدان آزادی به شهروندان به ارائه خدمت می‌پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 922867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟