وزیر بهداشت: 7000 تخت بیمارستانی تا آخر سال به ظرفیت درمانی کشور اضافه می شود

به گزارش رکنا، دکتر بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت روز پنجشنبه دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: هفت هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز تا پایان سالجاری به ظرفیت درمانی کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: با اضافه شدن این تعداد تخت درمانی تا پایان سال، سرانه تخت بیمارستانی ۱۵ درصد افزایش می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بهره مندی سه دهک اول جامعه از خدمات درمانی رایگان، اظهار کرد: سه دهک اول جامعه می توانند تنها با ارائه کد ملی، خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در دولت مردمی، پیش از این پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته بودند و از این پس علاوه بر بیمه رایگان، با تصویب دولت همه خدمات بستری و سرپایی این سه دهک در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ۱۰۰ درصد حق بیمه افراد واقع در سه دهک اول درآمدی از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به انجام اقدات فرهنگی گسترده برای جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: گرچه در حوزه درمان ناباروری اقدامات خوبی انجام شد و ۶۰ مرکز درمان ناباروری تاکنون ایجاد شده است اما جوانی جمعیت نیازمند اقدامات فرهنگی است.

عین اللهی ادامه داد: جمعیت کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر به رشد کافی نرسد با تهدیدهایی مواجه خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه خود در نخستین روز از هفته دولت امسال به خراسان شمالی چندین پروژه درمانی را در بجنورد افتتاح می کند.

کدخبر: 922382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟