شهرداری تهران چند میلیارد برای پیاده‌روی اربعین هزینه می‌کند؟

شهرما نوشت : مهدی چمران امروز اعلام کرده که برای مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه شده است اما به گفته مدیران شهرداری این رقم در بودجه امسال ۴۰میلیارد تومان است.

در همه دوره‌ها شهرداری بیش از بودجه مصوب برای این مراسم هزینه کرده است.

قرار بود این هزینه‌ها در گزارشی به شورای شهر ارسال و افزایش هزینه‌ها نیز شفاف‌سازی شود اما گزارش مالی این مراسم در صحن شورای شهر تهران مطرح نشد و در سامانه شفافیت هم خبری از لیست مسافران سفر اربعین نیست.

امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درخصوص این که از سوی رییس شورای شهر تهران اعتبار در نظر گرفته برای اربعین 30 میلیارد تومان است و چرا شهرداری لایحه ای که با رقم واقعی هزینه های مراسم اربعین نزدیک باشد به شورای شهر ارائه نمی کند به اکو ایران گفت : اعتبار پیش بینی شده برای اربعین  امسال  30 میلیارد تومان نیست و 40 میلیارد  تومان است. در مصوبه بودجه هم آمده و ما هم موظف هستیم براساس قانون بودجه عمل کنیم. درحال حاضر  هم تقسیم وظایف در بین  معاونت‌ها انجام شده و کارها در حال انجام است .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های مردمی برای مراسم اربعین نیز توضیح داد :   ما به همه مناطق‌مان ابلاغ کردیم که فعالیت هایی که  قرار است در حوزه مردمی‌سازی انجام شود را آغاز کنند و زمان مناسب آن حالا است به این معنا که باید از ظرفیت خیرین و اقدامات داوطلبانه در کارهایشان استفاده کنند که این موضوع هم در حال انجام است.

توکلی زاده ادامه داد : مجوزی که ما از شورای شهر گرفتیم 40 میلیاردی است که خارج از شهر تهران می‌خواهد هزینه بشود نه برای همه‌ موضوعات؛ یعنی ما آن چیزی را که خارج از شهر تهران هست، نیاز به مجوز داشته و آمدیم مجوز آن را گرفتیم .

نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم درخصوص واقعی شدن رقم اعتبار پیش بینی شده برای مراسم اربعین و نظارت پذیر کردن هزینه کرد آن  به اکوایران گفت : به نظر من ایرادی است که تا یک حدودی به ما وارد است؛ سال گذشته  دوستان گزارشی را آماده کردند که ما هم پیگیر آن بودیم که این گزارش یا در صحن علنی یا در جلسه هم اندیشی بررسی شود اما خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و سرانجام این گزارش ارائه نشد .

او ادامه می دهد : یک نقش ملی از طرف وزارت کشور به شهرداری تهران درخصوص مراسم اربعین سپرده می شود. مدیریت شهری  هم طبعا حمایت می‌کنیم. اما حتما باید رقم بزرگ‌تری را در نظر بگیریم. شاید در بودجه سال آینده این بازنگری صورت گیرد . در هر صورت تعداد زوار تهرانی رقم قابل توجهی است و شهرداری تهران تکلیف ملی هم در این زمینه دارد . اما هر چه این رقم دقیق تر باشد نظارت پذیر تر می شود و باید آسیب شناسی موضوعات مالی آن هم انجام شود .

 

کدخبر: 921223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟