گرمای هوا طاقت مردم قشم را به سر رسانده است/ نمایه گرما طی امروز به 81 درجه رسید

به گزارش خبرنگار رکنا، فرودگاه بین‌المللی قشم امروز « نمایه گرما » (نشان‌دهنده احساس آدمی نسبت به گرمای محیط) را ۸۱ درجه‌ی سانتی‌گراد و « نقطه شبنم » (دمایی که هوا باید تا آن نقطه سرد شود تا با بخار آب، اشباع شود) را ۳۶ درجه‌ی سانتی‌گراد گزارش کرد.

این در حالیست که در اواسط مرداد ماه ثبت دمای ۷۰ درجه‌ در جزیره قشم و دمای ۶۳ درجه‌ در عسلویه در استان بوشهر خبرساز شده بود همچنین در شهرهای پرجمعیتی مانند ابوظبی در امارات متحده عربی یا شهرهای کویت نیز شاخص گرما پس از تاریکی هوا، تنها به ۳۷.۸ تا ۴۸.۹ سانتی‌گراد کاهش یافته است.

گرم بودن هوا در این منطقه در این فصل از سال یک اتفاق معمول به حساب می آید، اما این درجه دمای هوا برای حاشیه خلیج‌فارس نیز اکنون بسیار شدید و زیاد محسوب می‌شود و نشان‌دهنده این است که سیاره به بالاترین دمای خود در تاریخ رسیده است.

طی روزهای اخیر دمای آب خلیج فارس تا ۳۶.۴ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که بالاترین دمای اعلام‌شده طی ۲۰ سال گذشته در این ماه از سال محسوب می‌شود.

در این باره مردم در جزیره قشم نیز از گرمای بسیار شدید حاکم بر این جزیره به همراه رطوبت بالا در طی دو هفته اخیر به خبرگزاری رکنا گفتند.

کدخبر: 919972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟