​جلوگیری از ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی در منطقه 19

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19 ، تورج فرهادی شهردار منطقه گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست و عمل به اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی بر عمومی بودن حفاظت از محیط زیست، این منطقه برای حذف آلودگی از آب آبیاری زمین های کشاورزی واقع در شهرک احمدیه، اقدام به اصلاح مسیر جمع آوری آب های سطحی در تقاطع خیابان های شهیدکوه بریان و نور و اتصال آن به کانال شهید کاظمی کرد.  

فرهادی تصریح کرد: پیش از این به منظورکاهش آلودگی، شستشوی کانال از فاضلاب، زباله و در راستای زلال سازی آب چاه برای آبیاری محصولات کشاورزی، اقدام به رها سازی آب به مدت حدود نیم ساعت می کردند که موجب هدرر فت منابع آبهای زیر زمینی می شد.

به گفته این مسئول این اقدام شهرداری منطقه ۱۹ علاوه بر افزایش سلامت شهروندان و ارتقای بهداشت عمومی در زمینه سلامت محصولات کشاورزی و صرفه جویی منابع آب های زیر زمینی با توجه به بحران خشکسالی، موثر خواهد بود.  

شهردار منطقه در خصوص اطلاعات فنی مسیر جمع آوری آبهای سطحی بیان کرد: در این خصوص ۷۰ متر نهر سرپوشیده با اجرای عملیات خاکبرداری، پی کنی، اجرای جدول، بتن ریزی و اجرای سنگ دال و دریجه انجام شده است.

 

کدخبر: 919450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟