خانواده ها: بچه های ما را به دلیل اعتراض به مسمومیت ثبت نام نمی کنند/ نماینده مجلس: مدارس چنین اجازه ای ندارند؛ پیگیری می کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گزارشاتی از عدم ثبت نام برخی از دانش آموزان در مدارس دخترانه شهر تهران به دست خبرگزاری رکنا رسیده است که در آن خانواده ها عنوان کردند فرزندان آنها را به دلیل آنچه «اعتراض به مسمومیت دانش آموزان » عنوان کردند، در مدرسه ثبت نام نمی کنند. این در حالیست که عدم ثبت نام دانش آموزان از سوی مدرسه اقدامی غیرقانونی محسوب می شود و مدارس بدون استناد به قانون نمی توانند از ثبت نام دانش آموزان امتناع کنند.

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به پیگیری این مساله بیان کرد: اعتراض به مسمومیت نمی تواند دلیلی برای عدم ثبت نام باشد و ما حتما در مجلس این مساله را از وزارت آموزش و پرورش پیگیری می کنیم.

وی افزود: مدارس چنین اجازه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش و ارگان های دیگر ندارند و این منطقی نیست که به دلیل اعتراض به مسمومیت از ثبت نام یک دانش آموز جلوگیری شود و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد امیدواریم که پاسخ قانع کننده ای بشنویم.

همچنین حسین حق وردی، عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: اگر کسی را به این علت ثبت نام نکرده اند، به ما اطلاع دهید تا پیگیری کنیم. 

لازم به ذکر است اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص این موضوع همچنان به رکنا پاسخ نداده است.

کدخبر: 919234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟