تحصیل ۱.۵ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه در مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، منوچهر خانی با اشاره به ظرفیت محدود پذیرش مدارس استعدادهای درخشان ، گفت: عدم پذیرش یک دانش‌آموز در این مدارس به هیچ عنوان به معنای ضعف تحصیلی آن دانش‌آموز نیست، چون به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و ظرفیت پذیرش محدود این مدارس، امکان تحصیل همه دانش‌آموزان مستعد در این مدارس فراهم نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان اگرچه می تواند دانش‌آموز را در مسیر پرورش استعدادهایش قرار دهد، اما قبول نشدن یک دانش‌آموز در این مدارس هم پایان راه موفقیت آن دانش‌آموز نیست و چه بسا او بتواند در مدارس عادی هم در مسیر شکوفایی استعدادهای خود قرار بگیرد.

خانی از خانواده‌ها خواست اگر فرزندشان در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پذیرش نشده‌، به او سخت نگیرند، چون سرکوفت زدن به دانش‌آموزان در امر تحصیل می‌تواند آینده تحصیلی آنها را به مخاطره بیندازد.

وی با بیان اینکه چشم‌وهم‌چشمی خانواده‌ها در مقوله تحصیل فرزندانشان قابل پذیرش نیست، از خانواده‌ها خواست در این موضوع چشم‌وهم‌چشمی نداشته باشند.

خانی با بیان اینکه امسال ۳۹۳۷ نفر از دانش‌آموزان استان متقاضی شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان شده بودند، اظهار کرد: در نهایت ۴۵۶ نفر از این دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پذیرش شدند.

خانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱.۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۲۱۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب مدارس استعدادهای درخشان داریم، تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استان کرمانشاه را هشت مدرسه اعلام کرد و افزود: چهار مدرسه دخترانه و پسرانه در دو مقطع متوسطه اول و دوم در شهر کرمانشاه و چهار مدرسه نیز در شهرستان اسلام آبادغرب داریم.

کدخبر: 919066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟