وزیر بهداشت: اگر افراد از طرح سلامت خانواده استفاده کنند درمان آنها 95 تا 100 درصد رایگان خواهد بود!

به گزارش خبرنگار رکنا، بهرام عین اللهی ظهر امروز در آیین بزرگداشت راویان سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، تصریح کرد: مردم در کرونا به صورت همگانی خطرات عدم سلامت را با جان خود حس کردند و به اهمیت سلامت پی بردند و بخش بزرگی از این مساله برعهده زحماتی بود که خبرنگاران می کشیدند.

وی افزود: ما امروز به وضعیتی رسیدیم که حوزه سلامت در کشور ما به اذعان بسیاری از نهادهای بین المللی جزء کشورهای پیشرو است و این مساله اکنون به صورت مشهود قابل مشاهده است و اغلب بیماران در کشورهای همسایه برای طی دوران درمان به کشور ما مراجعه می کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تنها کشور بودیم که در منطقه ۶ مدل واکسن تولید کنیم، تاکید کرد: ما در دولت سیزدهم سعی کردیم که با واکسیناسیون به موقع میزان تلفات در مورد بیماری کرونا را کاهش دهیم و آمارها نشان می دهد که در این حوزه موفق عمل کردیم.

عین اللهی اضافه کرد: ارتقای سلامت جامعه از جمله اهداف اصلی ما است و سبک زندگی از جمله اصلی ترین مولفه ها در این حوزه است که در این خصوص لازم است خبرنگاران اطلاع رسانی موثری داشته باشند.

وی اذعان کرد: دشمن سعی دارد دستاوردهای انقلاب و نظام را از چشم مردم بپوشاند و تنها کمبودها و کاستی ها را به مردم نشان دهد و خبرنگاران در این زمینه وظیفه ویژه ای دارند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما اگر بخواهیم سلامت جامعه را حفط کنیم باید سلامت خانواده را حفظ کنیم و در این زمینه طرح سلامت خانواده می تواند نیازهای پایه ای و اطلاعات جامع سلامت خانواده را دریافت و برای برنامه ریزی اقدام کند که ما از خبرنگاران می خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند.

عین اللهی گفت: اگر افراد در طرح سلامت خانواده وارد فرآیند درمان بیماری شوند و در مرکز درمانی بستری شوند نظام سلامت تا ۹۵ درصد و در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمان او را تامین می کند.

وی بیان کرد: یکی از عمده مشکلات ما مساله جمعیت است و ما از خبرنگاران درخواست داریم در این زمینه و فرهنگسازی در این خصوص ما را یاری کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به روز خبرنگار و ارزش اطلاع رسانی در حوزه سلامت، بیان داشت: سعی داریم تا برخی از خدمات را در حوزه بیمه تکمیلی برای خبرنگاران و حتی خانواده درجه یک آنها گسترش دهیم و در این مورد بعد از جمع بندی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کدخبر: 918391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟