رها سازی دو قطعه کبک کوهی توسط پدر و پسر دزپارتی پس از هفت ماه مراقبت / کبک ها را با بال های چیده از یک سوداگر خریدم+ فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، سجاد داوودی از اهالی شهرستان دزپارت و عضو انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در یک اقدام ستودنی، دو قطعه کبک کوهی را دوباره به دامان طبیعت بازگرداند.

او امروز یکشنبه یکم مردادماه 1402 و همزمان با رهاسازی این کبک ها در دامان طبیعت به خبرنگار رکنا گفت: در حین گذر از خیابان متوجه دو قطعه کبک کوهی شدم که توسط شخصی برای فروش به بازار آورده شده بود. متاسفانه کبک ها توان پرواز نداشتند و بال های آنها چیده شده بود. به همین خاطر و به دلیل علاقه مندی به طبیعت و نگرانی از سرنوشت این کبک ها، آنها را خریده و به خانه بردم .

او ادامه داد: با توجه به این که خانواده ای طبیعت گرا دارم و فرزندان خود را طبیعت دوست پرورش داده ام، کبک ها را در یک فضای شبیه سازی شده طبیعی تحت مراقبت قرار داده تا به مرحله رها سازی برسند. با وجودی که طی هفت ماه گذشته این کبک ها به مرحله تخم گذاری نیز رسیدند، اما هیچ کجا دامان طبیعت نمی شود و امروز به همراه فرزندانم کبک ها را در طبیعت بکر دزپارت رها کردم .

او در پایان گفت: خوشحالم که فرزندانم ماهان و محمد از نزدیک شاهد رهاسازی این پرنده گان بودند، چرا که هیچ درسی به اندازه آزادی نمی تواند آینده فرزندان مرا تضمین کند. 

 

کدخبر: 912051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی مالمیر
آیا این خبر مفید بود؟