وضعیت هواشناسی امروز / مردم این استانها منتظر باران و رعد و برق باشند !

به گزارش رکنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ، امروز در مناطقی از زنجان، قزوین، مازندران و برخی مناطق استان‌های، گیلان غرب گلستان آذربایجان غربی آذربایجان، شرقی، اردبیل شمال کردستان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران افزایش ابر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می شود.

جمعه در برخی مناطق گیلان و شمال غرب شنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش بینی می. شود. لازم به ذکر است طی سه روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و شرق و شمال، هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی در بعضی، ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. همچنین از جمعه تا یکشنبه در بعضی ساعات سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نمی‌باشد. امروز و فردا در نیمه شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم است.

پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شنبه و یکشنبه دریای عمان بویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

کدخبر: 910894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟