ادارات شهرستان‌های درمیان و زیرکوه فردا تعطیل شد

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و کاهش شاخص کیفیت هوا و پیشنهاد کمیته تخصصی ذیل کارگروه، مذاکره با فرمانداران و پس از اخذ تاییدیه مقامات ارشد استان و شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار، فردا تمام دستگاه های اجرایی به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان‌های زیرکو و درمیان تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: براساس شاخص لحظه‌ای وضعیت کیفیت هوا در این ۲ شهرستان در زمان تشکیل کارگروه مربوطه با شاخص بیشتر از ۳۰۰ در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم قرار داشت و بنا به نظر هواشناسی پیش‌بینی می‌شود فردا این آلودگی بیشتر شود لذا تصمیم بر تعطیلی ادارات آنها گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این تصمیم به منظور کاهش تردد و حفظ سلامت شهروندان گرفته شد اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و بیمارستان‌ها طبق روال معمول فعال هستند و تغییری در شیوه کار آنها ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود افراد در این شرایط از حضور در اماکن باز، پارک‌ها و تردد غیر ضروری پرهیز کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

با شروع وزش باد شدید از هفته گذشته و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر کیفیت هوا در خراسان جنوبی کاهش یافت به طوری که هوای مرکز استان نیز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

گرد و غبار اوایل هفته جاری مقداری کمتر شد و با تشدید وزش باد از دیروز اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته جاری هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

هوای زیرکوه امروز در وضعیت خطرناک و شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و سرایان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

کدخبر: 910522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟