انتقاد حبیب کاشانی از سرقت اموال شهرداری تهران در پارکینگ خاوران

به گزارش رکنا، حبیب کاشانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با اشاره به جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر اظهار کرد: هرکسی که به این میهمانی آمده بود به عشق علی (ع) آمده بود.

وی با بیان این‌که در شهرک رضویه جنب مددسرای بهاران واقع در منطقه ۱۵ پارکینگ اموال شهرداری قرار دارد، تصریح کرد: اموال شهرداری تهران در این پارکینگ در شرایط نامساعدی نگهداری می‌شوند و از آنجایی که هیچ نگهبان و یا حتی دوربینی در این محل وجود ندارد و ورود و خروج‌ها نیز کنترل نمی‌شود؛ شاهد سرقت اموال شهرداری در این پارکینگ هستیم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با بیان این‌که تعداد زیادی خودرو و اموال دیگر در این پارکینگ دپو شده، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعدادی خودروی سبک و سنگین در این پارکینگ دپو شده اما از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ تعدادی از خودروها بارگیری و منتقل شده است و افرادی با هویت نامعلوم نیز تعدادی از اموال را با خود برده‌اند.

کاشانی با بیان این‌که تعداد زیادی از اجناس نیز همچون کامپیوتر، فایل و غیره در داخل سوله‌ها مانده است، اظهار کرد: عدم مراقبت و حفاظت از این اموال سبب بروز سرقت‌هایی شده است.

وی با بیان این‌که معاونت مالی شهرداری تهران باید در این خصوص پاسخگو باشد، گفت: باید آماری از انبار و تجهیزات شهرداری به شورای شهر تهران ارائه شود و همچنین ظرف مدت سه ماه در خصوص تعیین تکلیف این اموال تصمیم گیری شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران اضافه کرد: شهرداری باید لایحه‌ای به شورای شهر بیاورد که نسبت به فروش تعیین تکلیف اموال منقول و غیرمنقول تصمیم‌گیری شود.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود بر ضرورت ایجاد اداره حقوقی در ساختار شورای شهر تاکید کرد و گفت: شورای شهر یک نهاد محلی منتخب مردم است که لازم دارد در ساختار خود اداره حقوقی برای بررسی موارد حقوقی و قراردادها داشته باشد.

وی اضافه کرد: در شهرداری تهران مرکز حقوقی قرار دارد و همچنین در همه مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌هایش نیز اداره حقوقی ایجاد شده و لازم است که ما هرچه سریع‌تر این مهم را داشته باشیم.

کدخبر: 909515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟