حجم ویدیو: 18.68M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00

سید محمد مهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تصریح کرد: امسال درگیری با ریزگردها در شمال استان طبق پیش بینی هایی که انجام گرفته است مانند سالهای گذشته محدود به زمان 120 روزه نخواهد بود و احتمالا این مساله 50 تا 60 روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: 5 شهرستانی که درگیر این مساله اند شامل زابل ، زهک، هیرمند، بمپور و هامون هستند که تاکنون توانستیم 20 هزار ماسک در بین شهروندان در این منطقه توزیع کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعداد 5 کانتینر 5 هزار لیتری هم توسط خیرین تهیه شده است که با توجه به اینکه برخی از شهرستان های در این منطقه به شدت درگیر مساله آب هستند، برای تامین آب آنها از این تجهیزات استفاده کردیم.

بادهای 120 روزه

سجادی بیان داشت: این روند آبرسانی در فواصل مشخص زمانی انجام می گیرد و از ابتدای سال تاکنون نیز توانستیم بیش از 500 سبد غذایی به صورت موردی و مرحله ای در اختیار نیازمندان در این منطقه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: اگر خیرین بتوانند در این زمینه بتوانند حتی با حضور خودشان کمک هایی برای مردم در این منطقه داشته باشند می تواند در حل مسایل و مشکلات آنها موثر باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز در سبد غذایی در این منطقه برنج و روغن و ارزاق معمولی دیگر است، ادامه داد: این کمک رسانی به این علت است که مردم در شرایطی که در حالت نامناسب جوی توان خروج از منزل را ندارند و یا شاید چند روز وضعیت جوی بسیار نامناسب و گردو غبار و توفان شدن در اوج است، این کمک رسانی به آنها انجام گیرد تا در منزل به راحتی غذای خود را تهیه کنند.

سجادی عنوان داشت: این سبد های غذایی می تواند در قالب سبدهای 48 ساعته، چهار روزه یک هفته و حتی یک ماهه هستند که می تواند اقدام موثری محسوب شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم توجه خیرین به این مساله به ویژه در تهیه سبدهای غذایی بیشتر باشد و بتوانیم سبدهای غذایی بیشتری در اختیار افرادی که در معرض مخاطرات جوی هستند، قرار دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما در تمامی شهرستان های استان در حال خدمت رسانی به مردم هستیم اما اگر بتوان در حوزه سبدهای  غذایی و تانکر برای آبرسانی از کمک خیرین استفاده کرد می توانیم این امدادرسانی را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه حق آبه هیرمند همچنان وارد رودخانه نشده است، بیان کرد: چاه نیمه ها در این منطقه خالی از آب است و با توجه به اینکه کف این چاه نیمه ها مستعد کانون ریزگرد هستند، می توان از آنها به عنوان یکی از عوامل مهم تشدید کننده این وضعیت در منطقه شمال استان نام برد.

کدخبر: 908079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟