پیگیر ثبت تالاب‌های لرستان در سایت رامسر هستیم

به گزارش رکنا، علی سالاروند اظهار کرد: امسال چهار طرح زیست محیطی با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال در شهرستان ازنا به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: اجرای هود تپینگ شرکت فروآلیاژ (جمع‌آوری غبار داخلی کارخانه)، احداث واحد تولید گرانول شرکت بازیافت پسماند یکتا، شرکت بازیافت لاستیک‌های فرسوده و نصب سیستم جهت رفع آلودگی‌های بوی ناشی از ترکیبات فرار شرکت چاپار شیمی بهره‌برداری شد.

سالاروند بیان کرد: در بین پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان ازنا واحد تولید گرانول شرکت بازیافت پسماند یکتا با استفاده از تسهیلات کم بهره صندوق ملی محیط ‌زیست انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به ایسنا گفت : این اداره‌کل ۳۷۶ پست سازمانی دارد که ۲۱۴ پست آن خالی است.

وی تصریح کرد: ساز و کار جذب حدود ۵۲ نیرو از طریق آزمون استخدامی در حال انجام بوده و البته می‌طلبد که برای جذب ۱۱۰ پست خالی دیگر اقدام کنیم.

سالاروند با اشاره به چالش پسماند در لرستان افزود: با توجه به اینکه مدیریت پسماند نه تنها در استان بلکه در کشور به صورت سنتی انجام می‌شود، به دنبال مدیریت پسماند با استفاده از پلاسما در استان هستیم، در این زمینه با شهرداری‌ها نیز مکاتبات و جلساتی را داشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه ساز و کار تشکیل کارگروه اضطرار به عهده هواشناسی است، بیان کرد: از این رو تصمیم‌گیری برای تشکیل کارگروه اضطرار توسط این مجموعه انجام می‌شود.

وی در خصوص اعتبار ریزگردها نیز گفت: از آنجا که لرستان کانون گرد و غبار نیست، بنابراین اعتباری برای استان تخصیص داده نمی‌شود.

سالاروند خاطرنشان کرد: همچنان پیگیر هستیم که بدی آب و هوا در فیش حقوقی کارمندان لحاظ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه احیا تالاب‌ها تنها با مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر است گفت: تاکنون هیچ کدام از تالاب‌های استان در کنوانسیون رامسر ثبت نشده اما پیگیر هستیم که تالاب‌های استان را در سایت رامسر ثبت کنیم.

 

کدخبر: 905545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟