نمرات امتحان نهایی امروز اعلام می شود؟ / آموزش و پرورش اعلام کرد

به گزارش رکنا، محسن زارعی گفت: تصحیح الکترونیکی پاسخ برگ‌های امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۲ به صورت کشوری و بر اساس راهنمای تصحیح مورد تأیید دبیرخانه راهبری کشوری دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: در روش تصحیح الکترونیکی، پاسخبرگ‌ها بدون مشخصات دانش آموزان توسط دو مصحح و به صورت کاملاً مستقل تصحیح می‌شوند، و هویت پاسخ دهندگان برای مصححان قابل شناسایی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ثبت نمرات توسط مصححان اول و دوم اگر اختلاف نتیجه کمتر از یک نمره باشد، سامانه به صورت خودکار میانگین نمرات اعلام شده توسط مصحح اول و دوم را با گرد کردن به نفع شرکت کننده (رو به بالا) به عنوان نمره نهایی ثبت می‌کند و اگر این اختلاف بیش از یک نمره باشد، سوالات مورد اختلاف نظر با نمایش نمرات ثبت شده توسط دو مصحح قبلی به مصحح سوم ارجاع می‌شود.

زارعی افزود: اگر این اختلاف بیش از سه نمره باشد برای بازبینی به گروه‌های آموزشی ارجاع داده می‌شود و در صورت تأیید، یکی از نمرات در سامانه ثبت می‌شود و در صورت عدم تأیید، نمره اعلام شده توسط سه مصحح قبلی حذف و پاسخ برگ بار دیگر به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان گفت: گزارش‌های جاری نشانگر پیشرفت کار و تصحیح نزدیک به ۹۰ درصد از کل پاسخبرگ‌های شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال جاری است. همین روزها باید شاهد اعلام نمرات امتحانات نهایی در سراسر کشور باشیم.

کدخبر: 905114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟