بهره برداری از کارخانه تولید آسفالت تهران باظرفیت ۲۴۰ تن /۱.۵ میلیون آسفالت برای ترمیم معابرپایتخت

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران ، در آئین افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: تهران با ۲۳۷ سال سابقه پایتختی در کنار همه خوبی‌ها و افتخارات عقب افتادگی‌هایی هم دارد که این عقب افتادگی‌ها مردم این شهر را آزار می‌دهد. لذا مدیریت شهری یکی از وظایف اساسی خود را توجه به کیفیت زندگی شهروندان تهران می‌داند.

وی افزود: امروز تهران از ترافیک ، آلودگی هوا ، بی مسکنی و بدمسکنی در آزار است. کیفیت معابر فاصله معناداری با شرایط مطلوب دارد؛ اما امروز مفتخریم در شصتمین پویش امید و افتخار افتتاح را به موضوع کارخانه تولید آسفالت اختصاص دادیم که به رفاه مردم، محیط زیست و چهره شهر مربوط است. اگر شعار عدالت داده شد امروز شاهد هستیم که این مسیر دنبال می‌شود به شکلی که نه تنها در معابر بزرگ بلکه در کوچه پس کوچه‌های این شهر نیز خدمات را گسترش دادیم.

شهردار تهران ادامه داد: به واسط نبود کارخانه‌های معتبر و مناسب و امکانات مالی سالانه کمتر از نصف نیاز شهر در معابر آسفالت ریزی داشتیم در حالیکه امروز هدف‌گذاری برای سال جاری ۱.۵ میلیون تن تولید آسفالت است که یک سوم آن در ۲۴ معبر بزرگ و دو سوم آن در معابر میان مقیاس و کوچک مقیاس خواهد بود تا شرایطی ایجاد شود که مردم در دسترس بودن این خدمات را با همه وجود خود لمس کنند.

زاکانی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه تلاش شده از سال گذشته کارخانه‌های فرسوده تولید آسفالت پاکسازی و نوسازی شوند، اظهارکرد: کارخانه‌ای که امروز به صورت همزمان در منطقه ۱۸ جمع‌آوری می‌شود با کارخانه‌ای مدرن و ممتاز جایگزین خواهد شد. قطعا نمی‌شود در تهران کار کنیم و با آلودگی هوا و محیط زیست کاری نداشته باشیم. لذا دو کارخانه خوب با ظرفیت تولید ۲۴۰ تن با حداقلی از آلودگی که قابل اغماض است و با بهترین کیفیت خریداری شد و با زمان‌بندی دقیقی امروز به بهره برداری رسید.

زاکانی ادامه داد: همزمان کارخانه‌ای در شرق تهران در حال آماده سازی است، در غرب تهران پنج کارخانه آسفالت داشتیم که با احتساب کارخانه قدیمی که امروز جمع‌آوری می‌شود در مجموع در تهران شش کارخانه تولید آسفالت داریم. بی تردید رفاه مردم برای ما موضوعیت دارد. ۲۱ ماه قبل تا به امروز حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت تولید شده که در تلاشیم این میزان به یک رویه تبدیل شود تا سالانه ۱.۵ میلیون تن آسفالت در شهر تهران ریخته شود.

کدخبر: 905073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟