لزوم ورود دستگاه‌های متولی برای ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اخیرا به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر بازدید پنج ساعته از محله‌های آسیب پذیر منطقه ۱۲ داشتیم، گفت: متأسفانه باید بگوییم که در برخورد با آسیبهای اجتماعی برنامه داریم اما برای بازگشت افراد آسیب دیده به آغوش خانواده و جامعه برنامه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید در این زمینه به برنامه‌های تئوری و سلبی اکتفا کرد، تصریح کرد: وقتی معتادی ترک داده می‌شود متاسفانه برنامه‌ای برای جلوگیری از ابتلای مجدد وی وجود ندارد و این در حالی است که اگر این اتفاق رخ ندهد بدون شک هزینه‌هایی که بابت بهبود این فرد انجام شده، هدر رفته است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بازگشت افراد آسیب دیده به جامعه مساله تأمین اقتصاد و معیشت آن است، اظهار کرد: انتظار است که دستگاه‌ها و نهادهای متولی برنامه‌های کافی در این خصوص داشته باشند.

نجفی با بیان این‌که براساس آمارهای موجود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم که شهرداری فقط ظرفیت ساماندهی ۵۰۰۰ نفر را دارد، اظهار کرد: شهرداری تنها متولی برخورد با این موضوع نیست و باید بقیه دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند چرا که تهران یک شهر ملی است و باید به مسائل و مشکلات آن نگاه ملی داشت.

کدخبر: 903572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟