قطعی آب ۱۵ روزه در ایرانشهر/ اداره امور آب اطلاعیه داد و از مردم خواست صبر کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، منابع محلی اطلاع دادند که آب شرب منطقه چهاه هاشم در شهرستان دلگان  بیش از 15 روز است که قطع شده و پیگیری های اهالی این منطقه برای حلی این مساله تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است. اهالی این منطقه اذعان دارند که مقامات شهرستانی در پاسخ به مطالبات شهروندان اعلام می کنند یک قطعه از پمپ منبع آب دچار مشکل فنی شده است و فرآیند خرید و تعویض آن کمی زمان بر خواهد بود.

قطعی گسترده آب در این منطقه مردم دهستان چاه هاشم  و برخی از روستاهای اطراف را دچار مشکلات جدی کرده است و مردم برای تامین آب مجبور هستند تا هر روز فاصله بسیار طولانی را طی کنند تا از رودخانه کم آب یا برخی از قنات ها در این منطقه آب مورد نیاز روزانه خود را تامین کنند.

این منابع اطلاع دادند بسیاری از مردم در این دهستان بیش از یک هفته است که دسترسی به آب کافی برای استحمام ندارند و تنها تعداد اندکی از آنها برای استحمام به شهرهای اطراف مراجعه کرده اند. این در حالیست که دمای هوا در این فصل از سال در آن منطقه در طول روز به نزدیک 50 درجه سانتی گراد می رسد و این عدم دسترسی به منابع آب پایدار و بهداشتی می تواند مشکلات بهداشتی گسترده ای را در طیروزهای آینده برای مردم این منطقه ایجاد کند.

همچنین آب شهر شهرستان ایرانشهر نیز نزدیک به دو هفته است که دچار قطعی بیش از 10 ساعته در طول روز شده و این مساله باعث گردیده، فعالیت های روزانه مردم دچار اختلال شود. بررسی های رکنا از منابع محلی نشان داد که در طی دو روز گذشته برق شهر ایرانشهر نیز در ساعات اوج گرما دچار قطع شدگی می شود و یک خطر جدی برای سلامتی نوزادان و کودکان در داخل منازل ایجاد کرده است.

منابع محلی به رکنا اطلاع دادند که پیگیری های آنها از مقامات شهر ایرانشهر منجر به این امر شد که ادارات و نهادهای دولتی طی اطلاعیه های گسترده ای از مردم درخواست کردند تا در مصرف برق صرفه جویی کنند. همچنین برخی از شهروندان به خبرنگار رکنا اطلاع دادند که برخی از وسایل برقی آنها از جمله یخچال و کولر در برخی از منازل به دلیل قطع و وصل شدن برق دچار سوختگی شدند و این امر هزینه های هنگفتی را به خانواده ها در این منطقه تحمیل کرده است.

کدخبر: 903010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟