‌تامین آب مورد نیاز برخی از مناطق کرج با تانکر

به گزارش رکنا؛ علیرضا لرستانی شامگاه سه شنبه گفت: به دنبال سیل پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری و مشکلات به وجود آمده برای خروجی سد کرج، مناطقی از شهرستان کرج دچار افت فشار و قطعی آب شده است.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه شرکت آبفا البرز با کمک شهرداری کرج و سپاه کار آبرسانی و توزیع بسته‌های آب تصفیه شده سد طالقان در دستور کار قرار داد و اکنون تیم‌های آبرسان در حال خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان هستند.

لرستانی گفت: از ۲۶ تانکر سیار به کار گرفته شده، ۱۱ دستگاه مربوط به شهرداری کرج، سه دستگاه مربوط به سپاه و مابقی متعلق به شرکت آبفا هستند.

مسؤول روابط عمومی شرکت آبفا البرز بیان کرد: کوچه‌هایی که امکان تردد تانکرهای سیار وجود ندارد، توسط تیم‌های امدادی آب بسته بندی در اختیار ساکنان آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد آب مصرفی استان البرز از ۲ سد کرج و طالقان و ۷۵ از منابع زیر زمینی تامین می شود، گفت: پیش بینی می شود تا چند ساعت آینده با کاهش کدورت آب سد کرج، مشکل افت فشار و قطعی آب در مناطق دچار تنش آبی استان البرز برطرف شود.

سیل عصر و شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری سبب تخریب بخشی از جاده کرج - چالوس و انتقال رسوبات به داخل سد و رودخانه کرج شد که افزون بر انسداد جاده کرج - چالوس، جریان آب سد مذکور نیز دچار مشکل شد.

با تلاش گروه های فنی و مهندسی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان البرز ضمن بازگشایی دریجه خروجی سد کرج، عملیات لایروبی رودخانه کرج نیز انجام شد اما به علت کدورت آب، انتقال آب به تصفیه خانه های کرج و تهران به چند ساعت آینده موکول شده است.

کدخبر: 900608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟