مدیر شورای جهانی صنایع دستی به ایران سفر می کند/ توسعه صنایع دستی می تواند مانع تغییر اقلیم شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز مریم جلالی ، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی تصریح کرد: سال گذشته برنامه هفتم یک فرصتی برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم یک فصل مجزایی برای آن ایجاد کنیم و در این زمینه وزیر محترم میراث فرهنگی اقدامات بسیاری انجام دادند.

وی گفت: حکم هیات دولت که به مجلس رفته است تعیین تکلیف بهبود زیست بوم صنایع دستی است که می تواند وضعیت این حوزه را به مراتب بهبود بخشد.

جلالی بیان داشت: تفاهم نامه هایی که در یک سال گذشته بسته شده است با مجموعه های مختلف این افق را پیش روی ما گذاشت که از مدیریت هزینه به سمت مدیریت سرمایه حرکت کنیم و در این راستا عدد صنایع دستی در حال بزرگ شدن است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: صنایع دستی می تواند کارایی و کارآمدی ویژه ای در نظام اقتصادی داشته باشد و ۲۰ خرداد نه تنها روز جهانی صنایع دستی است بلکه روز پاسداشت هنرهای سنتی در ایران نیز هست.

وی گفت: در روز جهانی صنایع دستی مدیر شورای جهانی صنایع دستی وارد ایران می شود و برای حضور در برنامه های افتتاحیه و بازدید ها به چند استان کشور سفر خواهند کرد.

کدخبر: 898703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟