هوای تهران در شرایط «قابل قبول» قرار دارد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا ی شهر تهران، با توجه به وزش باد مؤثر تا صبح امروز (۱۳ خردادماه)  کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند آغاز تردد خودروها می‌تواند سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد شود.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۴ خردادماه) همزمان با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را درپی خواهد داشت. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

با تقویت ناپایداری جوی تا اواخر وقت یکشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کدخبر: 897742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟