عزم جزم شهرداری تهران برای توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان

به گزارش رکنا، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین افتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان بانوان منطقه ۱۹ و دو شهر دخت دیگر در مناطق ۲۰ و ۶ که عصر امروز- ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲- در پنجاه و ششمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: اتفاق های خوبی در حوزه زیرساختی در بحث اجتماعی و فرهنگی در منطقه ۱۹ رخ داده و برای این مجموعه شهردخت نیز ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در این دوره مجموعه های کوثر ما از ۶۲ به ۸۰ مرکز رسید و دو مجموعه به پارک‌های بانوان اضافه شده و در بحث پارک مادر و کودک نیز ۲۰ مورد اضافه شده و ۳ شهردخت نیز امروز به بهره برداری رسیده است. در کنار تغییر کاربری های انجام شده از امروز در ۷ شهردخت به دختران خدمت رسانی ارائه می شود که این نشان می دهد عزمی جدی در این دوره از مدیریت شهری برای خدمت در حوزه بانوان شکل گرفته است.

توکلی زاده ادامه داد: در مدیریت شهری بنا بر این است که زیرساخت‌های حوزه بانوان را تا جای ممکن گسترش دهیم و اعلام کردیم که اگر زمین و ملکی وجود دارد که می تواند با تغییر کاربری به فضایی ویژه بانوان اختصاص یابد معرفی شود تا پروژه های این حوزه جلو برود؛ این وظیفه ما است برای افقی که تعریف کردیم و به آن اعتقاد داریم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: تمام همت ما این است که در این حوزه کمتر بیان کنیم و بیشتر عمل کنیم و زیرساخت‌های حوزه بانوان شهر تهران را گسترش دهیم تا این زیرساخت ها به حدی برسد که یک خانم ساکن تهران، ظرف ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به یک مرکز و زیرساخت مختص بانوان دسترسی پیدا کند. شاید راه درازی در پیش باشد ولی با همتی که شکل گرفته این مسأله پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه پنجاه و ششم از پویش امید و افتخار را پشت سر می‌گذاریم و در این افتتاح ها، حوزه های زیر ساختی، عمرانی، اجتماعی، حمل و نقل و امور بانوان را شاهد هستیم و جدول متنوع و وسیعی داریم که بر اساس آن این افتتاح ها در ۲۰ ماه اخیر انجام شده است و گوشه گوشه شهر در این پویش درگیر است. سعی کردیم همه نقاط شهر و همه حوزه ها را درگیر این افتتاح ها کنیم.

توکلی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در دهه کرامت ، افتتاحیه جشنواره دهه کرامت از کنار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز می شود و فردا نیز در باغ کتاب با حضور رئیس جمهور، یکی‌ از برنامه های اصلی ما در دهه کرامت افتتاح می شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از والده شهیده نسرین پورعزیز تقدیر شد.

ایلنا

کدخبر: 894185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟