کولیوند: ۷۰۰ هزار عضو جدید به هلال احمر کشور افزوده شد/ با مولدسازی اموالی که به ناحق از ما گرفته بودند پس گرفتیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد جواد کولیوند،رییس جمعیت هلال احمر کشور ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به ریشه های تاکید بر کار خیر در دین اسلام و فرهنگ و سنت ایرانی اسلامی، تصریح کرد: در دین اسلام بارها به کار خیر و کمک به هم نوع اشاره شده است همچنان که پیامبر اسلام می فرمایند"هرکس جان یک نفر را نجات دهد گویی تمام انسانها را نجات داده است".

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد، ارگان و یا سازمان نیست، افزود: جمعیت هلال احمر همانگونه که از نام آن مشخص است یک جمعیت است و از خود مردم است تا خدمت رسانی به موقع به مردم داشته باشد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: امروز صدو یکمین سالروز تاسیس هلال احمر است و ما برای این هفته برنامه های ویژه ای تدارک دیده ایم که در طول یک هفته در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کولیوند با تشریح برنامه ها و نامگذاری ایام هفته، تاکید کرد: ما در روز پایانی برنامه ده هزار نفری برای برگزاری جشن و برنامه های مختلف داریم که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت هلال احمر پیوستند، ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف کشور به مناسبت هفته درختکاری کاشته شد که به لحاظ زمانی رکورد دنیا در این خصوص شکسته شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: مشکل بیمه برای امدادگران و نجاتگران نیز در سال گذشته بعد از ۲۰ سال تامین شد و امسال به دنبال تامین معیشت بهتر برای کارکنان عزیز هلال احمر در سراسر کشور هستیم.

کولیوند گفت: خانه های هلال امسال توسعه می یابد و سعی داریم همزمان که آماده امدادرسانی به مردم کشورمان در داخل هستیم به وقایع و اتفاقات کشورهای دیگر نیز به عنوان خدمت به نوع بشر توجه داشته باشیم.

عالی ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران تعلق گرفت

وی افزود: سال گذشته عالی ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران تعلق گرفت در حالیکه ما ۱۶ هواپیما به زلزله ترکیه کمک کردیم اما سایر کشورها بیش از ۱۵۰ هواپیما به زلزله ترکیه کمک کرده بودند و این نشان به دلیل جانفشانی های نیروهای ما در این واقعه بود.

انجام موفق مولدسازی برای پس گرفتن اموالی که به ناحق از هلال احمر گرفته شده بود

رییس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: مولد سازی در راستای بازپس گیری اموالی که به ناحق از جمعیت هلال احمر گرفته شده بود  سال گذشته به خوبی انجام گرفت و همچنین سال گذشته سعی کردیم کمک یار عزیزانمان در حوزه بهداشت و درمان نیز باشیم.

کولیوند با اشاره به اینکه در حال تاسیس مرکز داده برای جمعیت هلال احمر هستیم، افزود: این مرکز داده باعث خواهد شد تا خدمات و انبارها و عملیات جمعیت در این مرکز پایش و اندازه گیری شود و همچنین هزار دستگاه خودرو امداد و نجات تا پایان سال تحویل گرفته می شود .

آموزش محلی و عمومی با توسعه آموزش های هوشمند در کاپ 27

وی گفت: سعی داریم با توسعه آموزش های هوشمند برنامه های آموزش عمومی برای مردم محلی را در پیش بگیریم و این در راستای اقداماتی است که در کاپ ۲۷ در نظر گرفته شده بود.

 

کدخبر: 890471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟