رودبار صاحب بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان می‌شود

به گزارش رکنا،ولی جهانی در تشریح این خبر اظهار کرد: ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیار برجسته است.

وی از راه اندازی بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان در رودبار خبر داد و افزود: با تمهید مقدمات و همکاری مشترک موزه ملی ایران باستان، و اخذ مجوز موزه از معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالا بازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به آثار تاریخی ارزشمند و بخصوص محوطه‌های باستانی در شهرستان رودبار، بیان کرد: اشیا باستانی مورد نظر موزه اغلب از مناطق مختلف شهرستان رودبار بوده و قسمتی دیگر از فضای موزه نیز بازسازی محوطه‌ها و زندگی دوران باستان را در بر می‌گیرد.

جهانی ادامه داد: تپه‌های کلورز، مارلیک، غار دربند رشی، گنج پر و سایر محوطه‌های تاریخی از جمله مناطقی است که آثار و اشیا به دست آمده از آنها محیط موزه را مزین می‌کند.

وی از همه علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی خواست تا با حضور جمعی و خانوادگی بخشی از اوقات خویش را در موزه‌های مختلف استان صرف کنند، افزود: موزه گردی در گیلان باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

کدخبر: 889796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟