کمبود اتوبوس و تاکسی در تهران/ مردم در صف های چند متری منتظر می مانند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، در ساعات ابتدایی صبح و عصرگاهی در برخی ایستگاه های اتوبوس صف ها چندین متر است و مردم در سختی بسیار مشغول سوار شدن هستند.

اتوبوس قرمز رنگ کهنسال به نظر می رسد و دیگر تاب و توانی برای انتقال این حجم از مسافر را ندارد و به نظر می رسد مدیران شهری باید فکری جدی در این خصوص داشته باشند.

یکی از رانندگان اتوبوس شاغل در خط آزادی به خاوران  می گوید: بیشتر ایستگاه های این خط بسیار شلوغ است چرا که بیشترین اتوبوس های فرسوده را دارد و روزانه تعدادی اتوبوس بدلیل خرابی در راه از کار می افتند.

وی افزود: حجم مسافر در خط آزادی به خاوران‌ بسیار بالاست و مدیران باید نسبت به تزریق اتوبوس در این خط اقدام کنند.

یکی دیگر از شهروندان که در مسیر راه آهن به چهارراه «پارک وی» در ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) چشم انتظار رسیدن مسافر است، گفت: اول به مدیران شهرداری و شرکت واحد پیشنهاد می کنم یک بار در ساعات اوج سری به ایستگاه های اتوبوس بزنند.

به گفته خانم رازقی، صف های مردم برای سوار شدن به اتوبوس بسیار طولانی و شلوغ است و در شرایط سرما و گرما سختی های زیادی برای رسیدن به مقصد متحمل می شوند.

یکی دیگر از مسافران، گفت: نباید همه تقصیرات را متوجه مدیریت های گذشته کرد زیرا در همه ادوار به نوعی در تامین زیرساخت های حمل و نقل کوتاهی شده است و معضل ترافیک و کمبود اتوبوس و تاکسی به این شکل حل نمی شود.

محمدرضا مهرانی افزود: درست است که اتوبوس ها قدیمی هستند اما بالاخره باید اتوبوس نو خریداری شود اما شاهد هستیم که همه ساله مدیران با همین شرایط، چند درصد به نرخ کرایه های این اتوبوس ها اضافه می کنند.

وی از کمبود تاکسی در پایانه مسافربری میدان آزادی گلایه دارد و یادآوری کرد: چندین مرتبه این موضوع کمبود تاکسی در مسیر آزادی به ونک را به سامانه شهرداری گزارش دادیم اما اقدامی در این موضوع نمی شود.

وی می افزاید: بسیاری از مسافران این خط کارمند هستند و بدلیل کمبود تاکسی روزانه بسیاری از کارمندان باید با تاخیر به محل کار برسند.

۸۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت نیاز به نوسازی دارد

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اتوبوس روزانه در تهران فعال است که به دلیل فرسودگی، روزانه تعدادی از آنها از مدار فعالیت خارج می‌شوند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در این سال‌ها دچار غفلت و عقب ماندگی تاریخی شده است، گفت: همه ون‌های پایتخت فرسوده است و باید از رده خارج شود همچنین ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران نیاز به نوسازی دارد.

وی با بیان اینکه موضوع تعمیرات اساسی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی را دنبال می‌کنیم، افزود: در موضوع وارد کردن اتوبوس‌های جدید در حال تلاش هستیم، با توجه به کمبود جدی اتوبوس تلاش داریم بخشی از داخل و بخش دیگر را از خارج تامین کنیم.

زاکانی با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودروهای برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده‌های گازی رو به رو هستیم؛ به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی و گازسوز در اولویت قرار دارد و به دنبال استفاده از خودروهایی با این ویژگی در حمل و نقل شهری هستیم.

شهردار پایتخت با بیان اینکه مشکلات شهر تهران متعدد است و حل آن انرژی و هزینه زیادی می‌طلبد، گفت: به عنوان مثال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ۵۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار یعنی رقمی حدود ۱۰ برابر بودجه فعلی شهر تهران نیاز داریم و در چنین شرایطی برای حل مشکلات ضرورت دارد به دنبال مشارکت با مردم و سهیم کردن آنها در مدیریت شهری باشیم.

زاکانی ادامه داد: به عنوان خادمان مردم در شهر تهران وظایفی داریم که اگر به آن عمل کنیم در نتیجه سطحی از خدمات به مردم ارائه می‌شود و اگر بی‌عمل باشیم سبب انباشت مشکلات و ایجاد تنگنا برای زندگی شهروندان خواهیم شد.

وی تاکید کرد: امروز تهران با مجموعه‌ای از مشکلات مانند آلودگی هوا، ترافیک، بد مسکنی و بی‌مسکنی روبه‌رو است و کسی منکر سختی‌ها نیست، اما مهم‌تر از سختی‌ها پیدا کردن راهکار برای حل آنهاست؛ به همین جهت ما امروز در مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول در تهران هستیم.

کدخبر: 885464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟