گیلان در ایام نوروز چهارمین استان پرتردد کشور بود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، غلامعلی نیک فهم با اشاره به آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان ، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان ۷۸۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده که از این حیث استان گیلان در رتبه چهارم پر ترددترین استان های کشور در ایام نوروزی قرار گرفت.

وی گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز جمعه، ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ساعتی ۹۴۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اضافه کرد: با بررسی سفرهای آغاز شده از مبدا استان‌های تهران و البرز، مشخص شد استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب با ۱۱ و ۸.۸ درصد، بیشترین سهم را از مقصد این سفرها داشته اند.

نیک فهم از ورود یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۱۱ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۴۸۸ وسیله نقلیه از استان در ایان طرح نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی در ورود به استان و هشت درصدی در خروج از استان هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۷۸۵ هزار و ۸۹۵ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با ۵۴۳ هزار و ۷۵۰ وسیله نقلیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان خروجی از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با میزان تردد ۷۵۳ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه است.

وی همچنین به گزارشی از تعداد سفرهای انجام شده با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اشاره کرد و متذکر شد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۰ هزار و ۸۵۷ سفر با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان انجام و ۱۶۰ هزار و ۸۳۷ مسافر با ناوگان عمومی جابه جا شده اند.

نیک فهم با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۶۰۳ سفر درون استانی و ۱۳ هزار و ۲۵۴ سفر برون استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است، عنوان کرد: در سفرهای درون استانی ۸۹ هزار و ۷۷۸ مسافر و در سفرهای برون استانی ۷۱ هزار و ۵۹ مسافر جابه جا شده اند.

وی با اشاره به اجرای پویش «همراهان سفر ایمن» در چهار نقطه از مسیر سفرهای نوروزی استان گیلان، اضافه کرد: همچنین در طرح نووزی امسال ۳۳۹۴ تماس مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ با کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان جهت آگاهی از وضعیت ترافیکی و آب و هوایی جاده ها ثبت شد.

 

کدخبر: 882676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟