تهرانی‌ها نوروز امسال ۳.۲ درصد کمتر سفر رفته‌اند

عارف امرایی شامگاه یکشنبه اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندسال گذشته آغاز و تا ۱۲ فروردین ماه ادامه داشته ورود پنج میلیون و ۹۴۶ هزار و ۴۲۳ خودرو به این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در این مدت ۴۸.۵ میلیون تردد در سطح راه‌های این استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵.۷۹ درصد مربوط به خودروهای سنگین و ۹۴.۳ درصد مربوط به خودروهای سبک است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران تصریح کرد: تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته و سرعت متوسط خودروهای عبوری از راه های این استان ۸.۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

امرایی عنوان کرد: متوسط تردد روزانه ثبت شده در جاده این استان، ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۶۳ مورد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ترافیک کنونی در راه های ارتباطی این استان از ثبت ترافیک سنگین در مسیر آبعلی به سمت تهران و کرج- تهران خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ادامه داد: تعداد پلاک‌های متخلف ثبت شده در زمینه تخطی از سرعت مجاز ۸۳۳ هزار و ۸۷۵ مورد است که به پلیس راه گزارش شد.

طرح نوروزی راهداری با مشارکت ۴۵۰ راهداری از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 881595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟