آزادسازی سواحل تا همسان سازی حقوق پرستاران پیرو دستور رئیس جمهور

بعه گزارش رکنا به نقل از ایرنا، «سیدصولت مرتضوی» عضوی از کابینه سیزدهم که حوزه عملکرد فعالیت هایش در ۱۴۰۱ به دونیمه سال بازمی گردد؛ ۷ ماه نخست در کسوت معاون اجرایی رئیس جمهور و ۵ ماه دوم در مسند وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که به اختصار درباره عملکرد این دو حوزه گفت: در طول مدت فعالیت یکساله در حوزه معاونت اجرایی، دورنخست سفر استانی به ۳۱ سفر استان به خوبی انجام شد در خلال آن رئیس جمهور ۶ سفر برنامه ای داشت که در مجموع بیش از ۵ هزار مصوبه به ثبت رسید و فرایند اداری و قانونی آن طی و ابلاغ شد.

معاون سابق اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در این مدت برای اجرای مصوبات اعتبارات مناسبی اخذ و به استان ها و دستگاه های ملی تخصیص داده شد.

مرتضوی به برخی از دستورات ویژه رئیس جمهور در دوران فعالیت کاری خود در معاونت اجرایی طی امسال اشاره کرد و گفت: یکی از دستورات ویژه آیت‌الله رئیسی آزادسازی سواحل بود که اکنون حریم دریا از صفر تا صد آن آزاد است مگر جایی که کاربری خدماتی و عمومی دارد و باید ایجاد شود.

وی همسان سازی حقوق پرستاران، رسیدگی به وضع بیماران خاص در رفع نیازهای اولیه در تخصیص ارز و واردات که توسط وزارت بهداشت انجام شد را به عنوان دیگر دستورات ویژه رئیس جمهور به معاونت اجرایی برشمرد و گفت: بررسی طرح‌ها «توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر» و اجرای ۸ طرح بزرگ ریلی از طریق تهاتر نفتی با پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی، پیگیری رفع بحران آب و زلزله از دیگر اقدامات حوزه معاونت اجرایی در ۶ ماهه نخست سال بود.

یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نمی شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر به فعالیت های حیطه کاری خود در این وزارتخانه پرداخت و گفت: اخذ مطالبات صندوق‌ها از دولت، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، رسیدگی به محرومان و نیازمندان در حوزه بهزیستی به شکل مطلوب، توجه به آموزش فنی وحرفه‌ای در گستره کشور در جذب هنرجو، تشکیل تعاونی های متعدد تولیدی و اشتغالی و مسکن و آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از اقدامات انجام شده در یکسال اخیر این وزارتخانه بوده است.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای کامل کالابرگ الکترونیکی احتمال حذف یارانه نقدی وجود دارد؟ صریح پاسخ داد که یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نمی‌شود. شاید دولت تصمیم بگیرد که برای آن دسته از یارانه بگیرانی که قصد خرید کالابرگ الکترونیکی را داشته باشند، تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: اما در هیچ شرایطی دولت بنایی بر حذف یارانه نقدی ندارد. یعنی این امتیاز وجود دارد که اگر یارانه بگیر تمایل به خرید اعتباری دارد قبل از اینکه یارانه به حسابش واریز شود، می‌تواند نقدی خرید کند و در آن بازده زمانی که سررسید و واریز یارانه نقدی انجام شد، ان بخش مصرف شده را از حساب یارانه‌اش کسر می شود و بخشی که اکنون در اسفندماه در حال خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی باشد، در فروردین ماه ۱۴۰۲ از یارانه آنها کسر خواهد شد.

فعالیت در معاونت اجرایی یا وزارت تعاون؟ 

مرتضوی به این پرسش که فعالیت در وزارت کار باب میل شما بود یا معاونت اجرایی، با خنده اینگونه پاسخ داد که همه باب میل ما بود و همش خوبه. خدمت به مردم زیباست هر کجا که توفیق یافیتم و گره‌ای باز کردیم خوشحال شدیم و اگر نتوانستیم کاری کنیم حتما ناراحت می شویم.

کدخبر: 881282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟