طرح خلاقانه معلم خوزستانی با ایجاد کمربند سبز در حاشیه جاده + عکس ها

به‌ گزارش رکنا از خوزستان، علی سلحشورنیا معلم خوزستانی شنبه پنجم فروردین ماه 1402 ضمن سپاسگزاری از دوستداران میراث فرهنگی و زیست محیطی استان گفت: دشت سوسن یکی از جاذبه های بکر و شناخته شده استان خوزستان است که هرساله گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای دیدن زیبایی های طبیعی آن به این جغرافیا سفر می کنند.

سلحشورنیا ادامه داد: این سرزمین بکر که به شدت نیازمند توجه جدی در بحث زیرساخت های جاده ای، بیمارستانی، آب، مخابرات و اقامتگاه است، در طی سال های متمادی همواره مورد بی مهری و بخشی نگری قرار گرفته و نیازمند یک همت جمعی بخصوص در حوزه جاده ای است.

این معلم خوزستانی با اشاره به موضوع پروژه مردمی درختکاری در حاشیه جاده، افزود: طراحی کمربند سبز حاشیه جاده ای بخش سوسن را از دو سال پیش آغاز کرده و با وجود بی مهری ها و عدم حمایت هایی که از آغاز با این طرح شد، سرانجام با کاشت بیش از ۳۰۰ درخت متناسب با اقلیم و پوشش گیاهی منطقه، پروژه را عملی کردیم.

سلحشورنیا بیان کرد: از آنجایی که هیچ فعالیتی به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود، در این راه نیازمند کمک های بیشتر مردم هستیم تا بتوانیم با به سرانجام رساندن این طرح مردمی و توسعه فضای سبز و حفظ بیش از پیش محیط زیست و منابع طبیعی، یک کمربند رویایی را به زیبایی هایی بخش سوسن بیفزاییم.

وی در پایان گفت: مهار نقاط حادثه خیز پرتگاهی، توسعه فضای سبز، ایجاد کمربند سبز تشویقی در حوزه جذب توریست و  ترویج فرهنگ درختکاری از دلایل این پویش شخصی بود.

توت نر، شاه توت، برهان، ارغوان، زیتون، کُنار و سیستان، نهال هایی هستند که در این طرح مورد استفاده قرار گرفتند. 

 

IMG_20230324_203918_014

IMG_20230324_203917_711

IMG_20230324_203917_187

 

آیا این خبر مفید بود؟