زبان آموزی گران شد / نرخ شهریه کانون زبان ایران تا 40 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نرخ شهریه کانون زبان ایران، تا 40 درصد افزایش پیدا کرد. اینکه چرا افزایشی اینچنین بالا برای زبان آموزان کانون در نظر گرفته شده است، را با ابوالقاسم سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان گذاشتیم.

او در ابتدا با اشاره به اینکه کانون زبان سالهاست که نرخ شهریه خود را افزایش نداده است در حالی که بسیاری از آموزشگاه های مطرح زبان، این کار را هر ساله انجام می دهند، گفت: کانون به جهت رعایت احوال خانواده ها این کار را انجام نداد یا اگر انجام داد در برخی سالها بسیار ناچیز بوده است. کانون برای 22 جلسه این مبلغ می گیرد ولی سایر آموزشگاه ها برای 15 لای 17 جلسه این مبلغ را دریافت می کند.

سلیمانی تاکید کرد: ما سه ماه را در خدمت کودکان و نوجوانان زبان آموز خود هستیم؛ ولی سایر آموزشگاه ها این زمان را در اختیار آنها قرار نمی دهند. کانون یک شرکت دولتی است و منابع در آمدی خودش را باید خودش تامین کند، امسال با نظر هیئت مدیره و شورای معاونین تصمیم بر این شد که درصدی به شهریه اضافه شد. این درصد افزایش را بر اساس امکاناتی که مجموعه قرار است برای زبان آموزان در نظر بگیرد داده شود. ما هر ساله باید امکانات و تجهیزاتمان را متناسب با نیازهای روز به روزرسانی کنیم.

مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: این افزایش قیمت برای سال 1402 است مگر اینکه با توجه به بازخوردها؛ تصمیم هیئت مدیره را مبنی بر اینکه نرخ شهریه برای امسال کاهش داشته باشد، تغییر دهد.

کدخبر: 880130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟