والت دیزنی نوروز معرفی می کند ما هیچ!/ مدیرکل توسعه گردشگری داخلی: در بحث تولید محتوای فرهنگی ضعیف هستیم +صوت
حجم ویدیو: 12.53M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، والت دیزنی در ویدیویی، با شخصیت کارتونی میکی موس، به معرفی نوروز و مفاهیم آن به زبان ساده به کودکان پرداخته است. در این ویدیوی کوتاه، این شخصیت کارتونی، به معرفی چهارشنبه سوری ، هفت سین و روز سیزده بدر ( روز طبیعت ) می پردازد. از این ساده تر دیگر نمی شد! در ای ین راستا، از یکی از مسئولان وزارت میراث فرهنگی پرسیدیم که چرا آنها به این خوبی می توانند فرهنگ ما را معرفی کنند و ما عملی چنین تاثیرگذار نداریم؟ 

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در گفت و گو با رکنا در این خصوص گفت: ما در بحث تولید محتوای فرهنگی، به هر شکل و شیوه ای ضعیف هستیم. در این حوزه هم خیلی کار نشده است. معرفی جاذبه های کشور، چه ملموس و چه ناملموس و همچنین آیین های سنتی، را خیلی خوب نتوانستیم معرفی کنیم. البته دستگاه های متعددی هم هستند که باید در این حوزه فعالیت کنند. شاید خیلی در گذشته، بحث گردشگری و معرفی آثار، در اولویت های کلی کشور نبوده؛ اما کشورهایی در اطراف ما هستند که در سریال ها، فیلم ها و کارتون ها با هدف شخصیت سازی، به معرفی جاذبه های کشورشان می پردازند.

وی در ادامه افزود: در توان مالی و بودجه وزارت میراث فرهنگی نیست که به تنهایی بخواهد چنین تولید محتواهایی داشته باشد. ما امسال برنامه هایی داشتیم و مسابقه کاراکترها را برگزار کردیم با نگاه به شخصیت سازی فرهنگی که تعداد بسیار زیادی شرکت کننده در آن شرکت کردند که با المان های فرهنگی خودمان این شخصیت ها را ساخته بودند. هر کدام از اینها قابلیت ساخت مجموعه های کارتونی و تلویزیونی فراوانی دارد. به دستگاه های مرتبط و کارگردانان و تهیه کنندگانی که در این حوزه هستند برگزیدگان این مسابقه را معرفی کردیم. 

فاطمی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، در همین حد که بتواند کاراکتر را درست کند و در اختیار مجموعه ها قرار دهد می تواند کار کند. الان خیلی از مجموعه ها به سمت سرمایه گذاری تهیه کنندگان رفته و می تواند وارد این موضوع شود. این ظرفیت علمی و دانش در میراث فرهنگی وجود دارد. ما آمادگی داریم این دانش را در اختیار کسانی که می توانند روی این حوزه سرمایه گذاری کنند قرار دهیم. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پایان در خصوص اینکه برای نوروز چه کارهایی انجام شده است، گفت: ما نوروز را هر ساله به دستگاه های مختلف اعلام می کنیم که با نماهنگ ها و مجموعه هایی که برای فضای مجازی تهیه می شود آماده کنند و کارهایش انجام شود ولی اینکه خود وزارت برای تولید به طور مشخص وارد شود، چنین کاری انجام نمی شود. البته در معرفی جاذبه های گردشگری در کلیپ های کوتاه، آماده شده است و در طول نوروز هم در فضای مجازی نیز نشر خواهیم داد. همچنین هر استان هم به معرفی جاذبه های گردشگری خود می پردازد.

کدخبر: 877817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟