سفر هوایی برای قشر متوسط ایران تعطیل شد! + جزئیات

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سفر هوایی برای 90 درصد ایرانیان آرزو شده است. این آرزو در حالی شکل گرفته است که مسئولان کشوری ، چندین سال است، ازدواج و فرزندآوری را سر لوحه تمام سخنرانی ها و شعارهای خود قرار داده اند.

برای روشن تر شدن علت اینکه چرا سفر هوایی را برای ایرانیان آرزو شده است به طور مثال یک خانواده چهارنفره ایرانی( زن و شوهر شاغل، یک دختر و پسر خردسال) را متصور می شویم که برای تعطیلات نوروز قصد سفر از تهران به بندرعباس را دارند.

اولین گام؛ خرید بلیت هواپیما

اولین گام خرید بلیت هواپیما، برای رفت و برگشت از تهران به بندرعباس حداقل باید 28 میلیون تومان هزینه کنند.سوال اول از مسئولان این است که چند درصد قشر متوسط و کم توان جامعه می توانند این هزینه را فقط برای رفت و برگشت یک سفر نوروزی هوایی پرداخت کنند؟

برای کمک به پاسخگویی مسئولان این موضوع را نیز اعلام می کنیم که برای پرداخت این حداقل هزینه جهت خرید بلیت این زوج باید در کمترین حالت ، حقوق دو ماه خود را تماما برای خرید بلیت پس انداز کنند. (با در نظر گرفتن حداقل حقوق )

تاکید می کنیم که جمعیت جوان قشر متوسط و کم توان مالی ایران، اکثرا مستاجر هستند.

بلیت هواپیما

گام دوم؛ رزرو محل اقامت

در این بخش هم نگاهی به هتل ها و هم مراکز بوم گردی در حد متوسط منطقه را داریم. با توجه به اینکه خانواده ای متوسط را مدنظر قرار دادیم، جستجو را در هتل های سه ستاره انجام می دهیم.

این خانواده برای یک هتل سه ستاره و اقامت دو شب باید حداقل 6 میلیون تومان پرداخت کنند.

Untitled

خانواده چهارنفره ما اگر از هتل صرفنظر کنند و به سراغ بوم گردی های منطقه برای اقامت بروند نیز باید برای دو شب اقامت حداقل  سه میلیون تومان هزینه کنند.

بوم گردی سطح متوسط

حال اگر تمایل داشته باشند که کمی به کودکانشان خوش بگذرد و از فضایی متفاوت بهره ببرند و بوم گردی های خاص استفاده کنند باید حداقل  8 میلیون تومان هزینه کنند. البته این هزینه ها منحی ناهار و شام و تنقلاتی است که به حتم کودکان خواهان خوردن آن هستند.

بوم گردی متوسط رو به بالا

گام سوم ، ناهار و شام و تردد

در ادامه این سفر، خانواده مورد نظر ما به حتم باید هزینه ناهار و شام و حمل و نقل و تردد را هم داشته باشند.

اگر تمایل داشته باشند که فقط ساندویچ به طور مثال ( همبرگر و کالباس )میل کنند که با در نظر گرفتن ارزان ترین ساندویچ باید برای هر وعده حداقل یک میلیون  تومان هزینه کنند.

و اما اگر این خانواده قصد داشته باشند از غذای محلی شهری که به آن سفر کرده اند نیز مزه کنند باید حداقل در یک وعده به طور مثال (قلیه ماهی) یک میلیون خرج کنند.

به طور کلی این خانواده برای چهار وعده غذایی در سفر باید حداقل 3 میلیون خرج کنند.

این خانواده برای تردد در شهر باید حداقل 200 تومان هزینه کنند. به هر حال این زوج جوان با  دو فرزند خود وقتی از تهران به بندرعباس سفر می کنند، شاید دلشان بخواهد جزیره های منطقه را هم ببینند.اگر قصد داشته باشند به یکی از جزیره های هرمز بروند باید برای رفت و برگشت حداقل 300 تومان هزینه کنند.

یعنی این خانواده بدون هیچ خرج اضافه (خرید سوغاتی، تنقلات برای کودکان، تفریحات منطقه، ...) باید برای یک سفر دو روزه از تهران به بندرعباس و برگشت به پایتخت حداقل 43 میلیون و 500 هزار تومان خرج کنند.

دقت داشته باشید که خانواده مدنظر ما، مستاجر بودند، جوان بودند، هر دو شاغل بودند  اگر حقوق این زوج را ماهانه سر جمع بیست میلیون تومان نیز در نظر بگیریم باز هم حتی قادر نیستند با هزینه های زندگی در تهران با داشتن دو فرزند، اینچنین پس اندازی برای سفر نوروزی داشته باشند.

در پایان تاکید می کنیم، برای گذر از وضعیت جمعیتی کشور و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری اول باید سرعت پیشرفت قطار اقتصاد را تنظیم کنیم تا با این شتاب خود را به باتالاق ابر تورم نیاندازد.

 

 

 

 

کدخبر: 877438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟