گشت تخصصی کودک سبز در اهواز برگزار شد

به‌گزارش رکنا از خوزستان، جمال عامری‌نسب دوشنبه 22 اسفندماه 1401 ضمن تقدیر از همه افرادی که در برگزاری این گشت تخصصی همکاری داشتند،گفت: یکی از مفاهیم اصلی حوزه کودک، آشنایی با محیط‌زیست، طبیعت، افزایش هوش طبیعت‌گرا و  دوستی با حیات پیرامونی است.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در راستای همین هدف، با همکاری گروه گردشگری کودک «بامک» و به مناسبت ایام درختکاری و فرارسیدن بهار و نوزایی طبیعت اقدام به برگزاری یک گشت تخصصی کودک کرد که با استقبال گرمی از طرف کودکان و خانواده‌های آن‌ها مواجه شد.

 

او ادامه داد: در این گشت تخصصی کودک که باحضور مهدیس مکوندی راهنمای تخصصی کودک و الهام سیامکانی قصه‌گو و گوینده کودک رادیو برگزار شد، تلاش شد که با استفاده از هنرهای نمایشی، قصه‌گویی و کاشت گل و گیاه، مفهوم کودک سبز و ارتباط و احترام به محیط‌زیست را به کودکان و شرکت‌کنندگان در این گشت آموزش دهیم.

 

عامری‌نسب تصریح کرد: مراقبت از طبیعت، درختکاری، دوری از اصراف و ترویج روحیه سرزندگی از مشخصات یک آدم سبز است که در این گشت تخصصی، فرزندان معلول تحت حمایت بهزیستی، برخی از فرزندان مدافع حرم و دختران مدرسه بنت‌الهدی با این مفهوم به خوبی ارتباط برقرار کردند .

 

او با اشاره به کاشت گل توسط کودکان در باغچه و حیاط  ساختمان تاریخی و ثبت‌ملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به‌عنوان مکان برگزاری گشت، گفت: به‌دنبال آموزش کودکان و نحوه کاشت گل، تیم اجرایی هشت نفره‌ای از میان این کودکان انتخاب و به صورت عملی گل‌های دریافتی را در باغچه کاشتند. همچنین در پایان این گشت، به رسم یادبود و زنده نگاه داشتن خاطره این روز سبز، تعدادی نشای گل جعفری به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

photo_2023-03-13_14-22-26

 

آیا این خبر مفید بود؟