فراهم شدن زیرساخت‌های کاشت یک میلیارد درخت در کشور

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، عباسعلی نوبخت، روز جمعه در مراسم کاشت نهال در امامزاده عبدالله (ع) منطقه ۹ تهران اظهار داشت: حفظ محیط زیست و همچنین سنت حسنه درختکاری یک صدقه جاریه است و همه ساله سنت درختکاری از سوی رهبری اجرا می‌شود.

وی افزود: با تاکیدات رهبری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده و از همه جامعه درخواست داریم در قالب این پویش نسبت به کاشت درخت اقدام کنند.

و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: کاشت درخت علاوه بر تولید اکسیژن و خودکفایی در محصولات باغی، به گونه ای است که وقتی درختی کاشته می شود و هر موجود زنده از سایبانش استفاده کند، ثوابش به فردی که آن درخت را کاشته، می‌رسد.

وی اضافه کرد: همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی و تلاش داریم تمامی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با این سنت حسنه آشنا کنیم.

حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خیلی خوشحالیم که در این امامزاده طرح کاشت نهال در امامزادگان سراسر کشور برگزار و تلاش داریم در هفته منابع طبیعی درخت‌هایی در این اماکن مقدسه بکاریم.

مدیر امامزادگان عبدالله (ع) و زید تهران نیز گفت: امروز ۱۱۴ درخت در امامزاده عبدالله (ع) کاشته شد و بنا داریم این سنت حسنه درختکاری را در این مکان های مقدس ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام مجید وین افزود: به مناسبت اعیاد شعبانیه نیز جشنواره انتظار با حضور پرشور مردم به ویژه نسل جوان برگزار شد.

کدخبر: 876199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟