جامعه جهان باید در مقابل نقض حقوق زنان بر اثر جنگ بایستد +فیلم
حجم ویدیو: 204.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46
به گزارش رکنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کمیسیون مقام زن پیامی را به صورت تصویری ارسال کرد.
در این پیام آمده است: خانم رئیس، خانم ها و آقایان فرصت گرهمایی شصت و هفتمین کمیسیون مقام زن با هدف ارتقای جایگاه و بررسی وضعیت پیشرفت زنان در سراسر جهان را مغتنم می شمارم تا نه فقط در جایگاه حقوقی معاون رنیس جمهور بلکه در کسوت زن ایرانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران توانمند شده است اذغان دارم کمیسیون مقام زن و دیگر ارکان ملل متحد ثمره سالیان دراز مبارزه زنان و مردانی است که می خواستند نه فقط ابرقدرت ها بلکه همه انسان ها فارغ از زر و زور، رنگ و نژاد جنسبت و مذهب منطقه جغرافیایی و توان اقتصادی برابر سخن بگویند و برابر تصمیم بگیرند.
نشست امروز ما می بایست نماینگر همه تمام تلاش ها برای موفقیت چندجانبه گرایی می بود. اما آیا به واقع چنین است؟ آیا امروز ما در کرسی های برابر و با رای برابر در اینجا گرد آمده ایم. ؟آنچه توسط سیاست بازان غربی به بهانه های واهی و بازی های دروغین از طریق رسانه های اجیر شده با سلب حق قانونی عضویت زنان ایرانی در این کمیسیون که طی فرایند رسمی به آن دست یافته بودند انجام گرفت. نه فقط پایمال کردن اصول ملل متحد و باورهای جهانیان به آرمان های چندجانبه گرایی بلکه بدعت رویه ای پرخطر و ناصحیح بود که بعد از این نیز شاهد تکرار آن خواهیم بود.
طنز تلخ ماجرا آنجاست که برخی کشورهایی که در این امر پیشتاز بودند بیشترین آمار قتل و زندانی کردن زنان خصوصا سیاه پوستان را در کارنامه خود دارند و خشونت علیه زنان در آن کشورها مصداق نقض فاحش حقوق بشر است. عضویت ایران در حالی لغو می شود که زنان آن در زمینه های مختلف خصوصا بهداشت و سلامت وضعیت بهتری از کشورهای مذکور دارند. علاوه بر آن کشور من توانسته است همگام با پیشرفت زنان خود زنان مهاجر افغانستان را نیز تحت آموزش تا سطوح عالی قرار داهد. آنچه بهانه ای برای لغو عضویت ایران بود امری بدون استناد قانونی برپایه دروغ و فشار قدرت های سلطه طلب و غوغای رسانه ای اجیر شده و با هدف صرفا سیاسی برای منزوی کردن ایران بوده است.
حضار محترم کشورم با تمرکز جدی بر امر آموزش یکپارچه و برابر ضمن کاستن از شکاف جنسیتی تا 97 درصد در آموزش ابتدایی و متوسطه بی سوادی دختران را ریشه کن نموده است. سیاه نمایی های تبلیغاتی رسانه های معاند در حالی سعی در کمرنگ کردن تاثیرگذاری زنان اندیشمند ایرانی در عرصه بین المللی نمود که در دهه های گذشته که رشد دانش آموختگان مرد 7 برابر شده رشد دانش آموختگان زن ایرانی به 17 برابر نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
نسبت زنان عضو هیات علمی دانشگاه ها به حدود 40 درصد افزایش یافته است و 60 درصد از معلمان را زنان تشکیل می دهند و به استناد گزارش 2022 شاخص جهانی نوآوری حضور بیش از 56 درصد زنان در دورهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی کشورم دوشادوش مردان سریعترین رشد عملکرد در عرصه نوآوری در جهان را رقم زده است.
فعالیت 940 شرکت دانش بیان با مدیرعاملی بانوان و مشارکت زنان در هیات مدیره بیش از 2700 شرکت دانش بیان و فعالیت 303 شرکت خلاق بانوان در کشور و حمایت از صدها طرح مرتبط و با حوزه فناوری و فضای مجازی بیانگر مشارکت حداکثری زنان در توسعه فناوری های نوین است.
جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می خواهد که در مقابل نقض حق توسعه زنان که بر اثر جنگ ها و تحریم های قهرامیز یکجانبه و نیز رویه های ناصحیح مدرن به نام حقوق بشر ایجاد شده است بایستد و از اعمال این روش های ناقض حقوق بشر علیه کشورها خصوصا زنان و کودکان جلوگیری نمایند. و در انتها همه شما را به بازدید نمایشگاه دستاوردهای زنان ایرانی که در مقر ملل متحد در حال برگزاری دعوت می نمایم.
کدخبر: 875339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟