بیش از سه برابر میانگین جهان در ایران مصرف انرژی داریم

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حلیاسادات حسینی در چهل و دومین رویداد «امید و افتخار» و آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلو واتی منطقه ٤ با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر در ٦١ نقطه نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در شهر تهران احداث شده است.
 
وی با اشاره به دستیابی شهرداری تهران به ظرفیت یک مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس اظهارکرد: بهره‌برداری از انرژی این نیروگاه‌ها معادل کاهش ١١٤٠ تن دی اکسید کربن در سال یا به عبارتی معادل کاشت ٤٨٠ اصله درخت در سال است.

حسینی افزود: بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلوواتی در منطقه ٤  معادل کاهش ٤٥ تن کاهش دی اکسید کربن در سال است.
 
وی با اشاره به تابش آفتاب گسترده در کشور و تابش طبیعی نور خورشید که ۵.۵ کیلوات بر ساعت است، گفت: با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی حتما می‌توانیم به کاهش مصرف برق کمک کنیم.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری تهران و توسعه انرژی‌های تجدید ناپذیر از جمله برنامه‌های شهرداری تهران است، تصریح کرد: پیرو نقشه راهی که از سوی اداره کل محیط زیست طراحی و تدوین شده، مناطق ٢٢ گانه شهر تهران موظف هستند سالانه ٢ درصد به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه کنند همچنین در حوزه کاهش آلودگی گام بردارند وامیدواریم در آینده این عدد چندین برابر مصرف فعلی باشد.

کدخبر: 875203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟