۱۰ تا ۱۲ هزار نفر کمک هزینه عینک دریافت می کنند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، افروز صفاری فرد افزود: تا سال ۱۴۰۰ کمک هزینه عینک را تا سقف ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کردیم که با توجه به هزینه بالای عینک، مبلغ ناچیزی بود اما از اواخر امسال این رقم به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت که به کودکان خانواده های نیازمند پرداخت می شود.

وی یادآور شد: برنامه غربالگری تنبلی چشم از سال ۷۵ توسط سازمان بهزیستی شروع شده و این برنامه به این صورت است که کودکان سه تا ۶ سال مورد غربال اختلالات بینایی و تنبلی چشم یا همان آمبلیوپی قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: درصورتی‌که در فرایند غربال افراد مشکوک شناسایی شوند به اپتومتریست ارجاع می‌شوند و در نهایت اگر نیاز به اقدامات جراحی و اقدامات تشخیصی پیشرفته داشته باشد با چشم پزشکانی که در این برنامه با ما همکاری می کنند، ارجاع خواهند شد و مداخلات درمانی اعم از تجویز عینک یا عمل جراحی انجام می‌شود.

صفاری فرد افزود: سازمان بهزیستی از ابتدا تاکنون کمک هزینه تهیه عینک و جراحی را به کودکان مربوط به خانواده های نیازمند پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تفاهمنامه ای با بنیاد ۱۵ خرداد داشتیم که تقبل کردند کمک هزینه عینک را به سازمان بهزیستی کمک کند.

به گفته وی، بنیاد ۱۵خرداد این مسأله را تقبل کرد که در سه استان به ما نیروهای جهادی معرفی کنند تا بعد از آموزش هایی که سازمان بهزیستی به این نیروها می‌دهد، بتوانند در مناطق صعب العبور و محروم کمک کنند.

کدخبر: 874325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟