آمار مسمومیت دانش آموزان دختر ایران به مرز هزار نفر رسید/ در یک روز 15 مدرسه درگیر با مسمومیت/مدارس دخترانه مجازی نمی شود+ فیلم
حجم ویدیو: 30.07M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پاییز امسال سرآغاز مسمومیت های دانش آموزان دختر بود. مسمومیت های سریالی دختران دانش آموز از استان قم آغاز شد.مسمومیت 51دانش آموز دختر در هنرستان نور قم (22 مهر)،مسمومیت 15دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه قم (8بهمن)،مسمومیت 18 دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه( 11 بهمن)،مسمومیت 61 دانش آموز دختر در دبیرستان فرزانگان اردبیل(26 دی)،مسمومیت 15 دانش آموز در قوچان (2 بهمن)،مسمومیت 50دانش آموز در مدرسه شبانه‌روزی در ساری (13آذر)

مسمومیت 18 نفر دانش آموز دختر در دبستان میثم قم (16 بهمن)،مسمومیت دانش آموزان سه مدرسه دخترانه در قم (حضرت فاطمه الزهرا، مدرسه شاهد رضوی، هنرستان سید حسن برقعی) (17 بهمن )،مسمومیت دانش آموزان در مدرسه ای در قم (نام مشخص نیست) (23 بهمن)،مسمومیت 30 دانش آموزان در دبیرستان دخترانه ای در تهران (25 بهمن)،مسمومیت دانش آموزان در مدرسه شاهد رضویه قم (26 بهمن)،مسمومیت 15 دانش آموزان در دبیرستان احمدیه در بروجرد (2 اسفند)،مسمومیت 21 دانش آموزان در دبیرستان احمدیه در بروجرد (4 اسفند)،مسمومیت 44 دانش آموزان در دبیرستان احمدیه در بروجرد (6 اسفند)... مسمومیت های پی در پی بود که هر چند روز یکبار در یکی از استان های کشور دختران دانش آموز را تا امروز دهم اسفند ماه درگیر کرده بود و امروز برگ تازه ای در این مسمومیت های سریالی نمایان شد و آن ده ها مسمومیت با فاصله زمانی کوتاه در چند استان کشور از جمله اردبیل ، تهران ، کرمانشاه بود.

مسمومیت دانش‌آموزان دختر ۷ مدرسه اردبیل و انتقال  ۱۰۸ دانش‌آموز به بیمارستان خبری بود که امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد.

روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  نیز امروز با تایید خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید « سپهر مصباح » ناحیه ۲ کرمانشاه ، گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز چهارشنبه رخ داد.

در تهران نیز امروز پنج مدرسه دخترانه تا زمان انتشار این گزارش درگیر با مسمومیت دانش آموزان شدند.

سردار رادان: در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان کسی دستگیر نشده است

فرمانده انتظامی کشور امروز در خصوص پرونده مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در حالی تاکید داشت که متهمی دستگیر نشده است که یکی از خبرگزاری های کشور  ساعتی پیش از دستگیری سه متهم خبر داده بود.

دستور ویژه رئیسی برای وزیر کشور

وزیر کشور مأمور ریشه‌یابی فوری مسمومیت دانش‌آموزان برخی مدارس شد.رئیس‌جمهور در جلسه صبح امروز هیأت دولت با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس، به وزیر کشور مأموریت داد ضمن پیگیری و ریشه‌یابی هرچه‌سریع‌تر موضوع، از نتایج پیگیری‌ها اطلاع‌رسانی مستند و مستمر صورت گیرد تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

رئیسی با تأکید بر همکاری وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و دیگر بخش‌ها با وزیر کشور در این زمینه، گفت که هرگونه اطلاع‌رسانی باید از طریق وزارت کشور باشد.

مدارس دخترانه کشور تحت هیچ شرایط مجازی نمی شود

سید رمضان محسن پور دکتر محسن پور،پزشک نماینده وزیر آموزش و پرورش در رسیدگی به پرونده مسمومیت دختران دانش آموز در گفتگو با رکنا با تاکید بر اینکه مسمومیت ها در مدارس خللی در  آموزش دختران دانش آموز  کشور ایجاد نخواهد کرد گفت:تحت هیچ شرایط مدارس دخترانه کشور را مجازی نمی کنیم.

عاملان پول گرفته اند که ما را درگیر کنند

دکتر رمضان محسن پور با اعلام اینکه روز گذشته نشست ویژه در خصوص بررسی مسمومیت های سریالی دختران دانش آموز در کمیسیون تلفیق با حضور وزیر بهداشت ، وزیر آموزش و پرورش و نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات برگزار شد بیان کرد: عاملان مسمومیت دانش آموزان دختر کشور ،آرام نمی گیرند .پول گرفته اند که ما را درگیر کنند و از سوی دیگر ایجاد وحشت و آشوب کنند ولی ما نگران دلواپسی خانواده ها هستیم و سعی می کنیم فضای را مدیریت کنیم. تیم ویژه نجات برای شرایط بحرانی تر دانش آموزان تشکیل شده است.

پرتاب بمب های بو دارد به داخل مدارس!

روزنامه همشهری دو روز پیش با انتشار گزارشی در خصوص پرونده مسمومیت دانش آموزان دختر از زبان دو دانش آموز بروجردی نوشت:دو دانش‌آموز مدرسه ۱۵ خرداد بروجرد می‌گویند که شیئی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده‌ای که از آن بیرون می‌آمده، آن‌ها را مسموم کرده است.

بعضی کاربران مجازی هم از احتمال استفاده از احیانا از ترکیبی با گاز  سولفید هیدروژن در ارتکاب این اعمال مجرمانه و به خطر انداختن جسم و روح دانش آموزان دختر خبر دادند و چنین گفتند: بوی سولفید هیدروژن شبیه تخم مرغ فاسد است،باعث بالا رفتن فشارخون،ایجاد خفقان و تهوع میشود اما منجر به خفگی کامل نمیشود.در فعالیت متابولیسمی اختلال ایجاد میکند.بر سیستم عصبی مرکزی هم تاثیر میگذارد.

معصومه ابتکار :حجت را بر متحجران ضد زن تمام کنید

معصومه ابتکار- فعال سیاسی نیز روزگذشته در واکنش به مسمومیت سریالی دختران دانش آموز کشور چنین در حساب توئیتری خود نوشت: یکماه است که جنایت مسموم کردن دختران تکرار می شود. همه منتظرند بخشهای انتظامی و قضایی فورا اقدام کنند.

وی در ادامه نوشت: چرا اینهمه تعلل؟ نکند مثل اسیدپاشان اصفهان شود! آیا نسبتی بین عدم تصویب قوانین نفی خشونت علیه زنان و این وقایع وجود دارد؟ یک بار برای همیشه حجت را بر متحجران ضد زن تمام کنید.

ابتکار نوشت: ظاهرا گزارش ها حاکی از وقوع جنایت مسمومیت بین دختران دانش آموز از حدود سه ماه قبل است. بدینوسیله اصلاح می شود.

بررسی مسمومیت دانش‌آموزان تهرانی در شورای تامین

در پی مشاهد مواردی از مسمومیت خفیف در برخی دانش‌آموزان مدارس تهران از جمله در مدرسه دخترانه ۱۳ آبان و هاجر در منطقه ۹، ظهر امروز جلسه شورای تامین استان برای بررسی ابعاد این موضوع تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 873867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟