گسترش همکاری های سلامت وزارت بهداشت ایران با یکی از فقیرترین کشورهای جهان!/ چرا آقای وزیر؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در اظهار نظری اعلام کرد که جهت مقابله و دور زدن تحریم‌ها و جلوگیری از تحقق سیاست خارجی برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا، قصد دارد توسعه روابط در حوزه سلامت را با کشور زیمباوه در دستور کار قرار دهد.

این خبر در حالی اعلام شد که در روزهای گذشته یک نهاد بین المللی در حوزه اقتصاد با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط اقتصاددانان دانشگاه جان هاپکینز زیمباوه را در ردیف نخست کشورهایی قرار داد که با بیشترین میزان افت ارزش پول ملی مواجه بودند.

1

محمدحسین نیکنام در طی اعلام این خبر در اظهاراتی به دور از انتظارات افکار عمومی بیان داشت: قاره آفریقا دارای پتانسیل غنی از نظر معادن و موقعیت جغرافیایی بوده و گسترش همکاری‌های وزارت بهداشت با بخش سلامت کشورهای آفریقایی از جمله زیمباوه مورد تاکید دولت سیزدهم است.

هرچند محمد حسین نیکنام به طور مشخص اعلام نکرد که پتانسیل غنی کشورهای آفریقایی در حوزه معدن می تواند چگونه به توسعه روابط میان ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه سلامت کمک کند اما اعلام کرد: توسعه این روابط می تواند مانع از انزوای دیپلماتیک ایران در عرصه جهانی شود.

وی در ادامه گفت: برنامه متنوعی از جمله ملاقات‌های دوجانبه بین مسئولان ارشد دو کشور، بازدید از نمایشگاه‌های دارو و تجهیزات پزشکی و بازدید از موسسات علمی و آموزشی برای هیات زیمباوه‌ای تدارک دیده شده و مقرر است یادداشت تفاهم همکاری بهداشتی بین وزرای بهداشت دو کشور طی این سفر به امضا برسد.

در این خبر که سایت خبری وبدا وابسته به وزارت بهداشت آن را اعلام کرده است همچنین اعلام شد که بنا به دعوت وزارت بهداشت ایران، آقای چیونگا - معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت زیمباوه و هیات همراه از تاریخ 6 لغایت 9 اسفند ماه 1401 به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت راهی کشورمان خواهند شد.

به گزارش رکنا، این اظهارات در حالی بیان می شود که کشور زیمباوه حتی در میان کشورهای آفریقایی نیز از شاخصه های مطلوبی در حوزه بهداشت و سلامت برخوردار نیست و مشخص نیست سیاست گسترش روابط در حوزه سلامت با این کشور می تواند کدام یک از مشکلات نظام سلامت کشور را بهبود بخشد.

کدخبر: 872836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟