برف سه ماهه مسیر روستا هوفل پلنگیِ ایذه را مسدود کرده/ درگیری مردم با کمبود آذوقه انسانی و دامی/ اهالی: می گویند صبر کنید،اما چگونه؟

به گزارش خبرنگار رکنا ،  اهالی  منطقه هوفل پلنگی از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه، طی تماس با رکنا می گویند: به دنبال بارش های چند ماه گذشته راه های دسترسی ما به شهر بسته شده است.  آذوقه انسانی و دامی ما از بین رفته و کسی پاسخگوی ما نیست. به فرمانداری ایذه مراجعه کردیم و آنها ما را به هلال احمر فرستادند. هلال احمر هم می گوید صبر کنید!

یکی از اهالی می گویند:  مدام می گویند صبر کنید اما چگونه صبر کنیم وقتی کمبود آذوقه انسانی و دامی وجود دارد. خود من برای رسیدن از روستا  به شهر ، بین  دو استان را طی کردم. شاید برای کسی باورپذیر نباشد که با چه مرارتی  به شهر ایذه رسیدم. شرایط به گونه ای است که تا دو ماه دیگر نیز جاده ها مسدود خواهند بود و هر روز شرایط بر ما سخت تر می شود. منطقه کاملا برفی است و به شدت نیازمند کمک فوری هستیم. 

این فرد ساکن هوفل پلنگی می گوید: با توجه به برف سنگین، از هوفل تا سرصحرا را به سختی طی کردم، از آنجا با جره « طناب آویزان» از دره گذشتم و وارد استان چهارمحال بختیاری شدم. از اینجا تا دهدز و ایذه را باید با خودرو های عبوری رفتم. یک شبانه روز را برای رفتن به ایذه طی کردم. 

گفتنی است تماس های خبرنگار رکنا با رئیس هلال احمر کشور، استان خوزستان و معاون امداد و نجات استان به دلیل عدم پاسخگویی بی نتیجه بود.

 

 

کدخبر: 872262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی (مالمیر) دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟