آیا زندگی در جنوب شرق ترکیه بعد از این همه زلزله عادی می شود؟

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، الجزیره نوشت، این زلزله جدید زنگ هشدار مجددی برای مناطق زلزله زده ترکیه بوده است.

زمین لرزه های حدود دو هفته قبل در ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۸ هزار قربانی گرفته است.

دوشنبه شب نیز دو زمین لرزه جدید به بزرگی ۶.۴ ریشتر و ۵.۸ ریشتر در حالی هاتای ترکیه را لرزاند که اکثر خانواده‌های آسیب دیده از زلزله‌ در سرپناهی، کنار یکدیگر در حال صرف شام بوده اند.

"مرت اوزیورتکان" که ۲۱ سال سن دارد و دانشجوی مهندسی در دانشگاه غازی عیناب است، در این باره گفت: این زلزله های جدید باعث شدند تا ما وضعیت عادی که به آرامی بازیابی شده بود را از دست بدهیم.

او در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: روز یکشنبه با دوستانم صحبت می‌کردم که چگونه باید با هر سختی که بوجود آمده کنار بیاییم تا بتوانیم همانند قبل از وقوع این زلزله های شدید به روال روزمره زندگی خود بازگردیم، که این اتفاق افتاد. اما ظاهراً این حالت عادی جدید زندگی ماست و خدا می‌داند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

"دلتنگ شرایط عادی زندگی خود هستیم"

همچنین "نور اسماعیل" ۲۲ ساله نیز در این باره گفت که در ۱۰ روز گذشته همواره در شوک زندگی کرده است.

او احساس می‌کرد که زندگی روزمره‌اش به یک برزخ تبدیل شده است، جایی که نمی‌توانست بفهمد که در زندگی واقعی است یا در رویا.

وی اظهار کرد: در آخر هفته بالاخره تصمیم گرفتم دوباره یک روال عادی را شروع کنم، به تنهایی قدم بزنم و با چند تن از دوستانم ملاقات کنم. اما ترسیدم و سریع به خانه برگشتم. ما نمی توانیم دوباره عادی باشیم. دلمان برای زندگی عادی تنگ شده است. مدام از خودم می‌پرسم چرا این اتفاق برای ما می‌افتد.

"ما همچنان در امنیت نیستیم"

"جولیانا سیوچی"، یک ایتالیایی که چند ماه قبل از زلزله به غازی عیناب نقل مکان کرده بود نیز شب ها آماده و با لباس کامل و مجهز می‌خوابد و یک کوله پشتی که گرانبهاترین وسایلش در آن است زیر پایش قرار دارد.

او درباره شرایط خود گفت: من در آپارتمانم وضعیت «اضطراری تمام شده» اعلام کرده بودم. اما بعد از دو هفته، یک زلزله بزرگ دیگر، دیوارهای خانه ما را به لرزه درآورد و فهمیدم که هنوز در امنیت نیستیم.

کدخبر: 871669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟