معاون وزیر آموزش و پرورش: درآمد مولدسازی دارایی ها برای ساخت و ساز مدارس استفاده شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی ، درباره روند انجام مولدسازی دارایی های آموزش و پرورش اظهار کرد: آنچه در حوزه مولدسازی توسط سران قوا انجام شد، اقدامی قانون است و در آموزش و پرورش هم باید رعایت کنیم.

وی افزود: در این مولدسازی برای ۲ دستگاه وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استثنا قائل شدند که صد در صد فایده آن باید دوباره در حوزه ساخت و ساز کار شود؛ یعنی حق نداریم که هزینه‌های جاری را با این کار پیش ببریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هیچ دستگاه دیگری هم نمی‌تواند از فروش املاک آموزش و پرورش هزینه‌های جاری را پیش برد؛ در این راستا ۵۲۰ ملک را شناسایی کردیم و به دولت هم اعلام کردیم تا در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت مجوز داده ‌شود و ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

توجه به مدارس محروم، مرزی، کم‌برخوردار و عشایری در طرح مولدسازی دارایی‌ها

به گفته احمدی لاشکی، برای استفاده از درآمد این مولدسازی دارایی‌ها، ابتدا مدارس محروم، مرزی، کم‌برخوردار و عشایری مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی درباره رسیدگی به مدارس تهران با استفاده از اجرای طرح مولدسازی دارایی‌ها اظهار داشت: تهران از نظر فضای آموزشی در ۲ ردیف آخر قرار دارد و باید در فهرست قرار گیرد که آمارهای تهران عددهای قابل توجهی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر ملکی در تهران به فروش برسد، ممکن است به اندازه ۲۰ ملک در استان‌های دیگر باشد؛ بنابراین تهران را مد نظر داریم. هرچند که سیستان و بلوچستان ضرورت به حمایت در نوسازی و مقاوم‌سازی دارد اما تهران هم از نظر فضای آموزشی جزو استان‌های نابرخوردار است که آن را احیا خواهیم کرد.

در جلسه هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت که در روز پنجم بهمن به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ۵۲۰ فقره از املاک آموزش و پرورش در مسیر مولدسازی و ارزش افزایی قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد دارایی‌های مدنظر پس از طی مراحل قانونی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های خیرساز استفاده شود تا خیرین مدرسه ساز که از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

کدخبر: 871375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟