تلاش پسر 16 ساله کرمانی برای نجات زندگی خانواده اش / کپرنشینانی که پول ندارند غذایی بخورند که در آن گوشت باشد! +فیلم
حجم ویدیو: 90.70M | مدت زمان ویدیو: 00:06:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، می خواهد فرماندار شود. امیرحسین، این پسر 16 ساله می خواهد شهرستان قلعه گنج کرمان را از وضعیتی که دارد خارج کند. او می خواهد وضعیت پدر و مادر کارگرش و سه برادر کوچکتری که یکی از آنها مبتلا به آسم است را تغییر دهد. برای همین یک تنه تا تهران و وزارت کشور آمده و مستقیما با مشاور امور بانوان وزارت کشور صحبت کرده است. آنها قول داده اند که تا آخر اسفند امسال، یک واحد مسکونی به این خانواده تحویل دهند؛ اما او از مابقی نیازهایی که دارد سخن می گوید.

این پسر، که بزرگترین فرزند خانواده است، به رکنا می گوید: پدرم کارت پایان خدمت ندارد و مادرم نیز چک برگشتی دارد برای همین، نتوانستیم وام مسکن روستایی دریافت کنیم. از سال 1392، در این کپر زندگی می کنیم. تلویزیونمان سوخته است. در طول ماه، شاید یک بار پیش بیاید که غذایی بخوریم که در آن گوشت وجود داشته باشد.

امیرحسین در ادامه می گوید: پدر و مادرم کارگری می کنند. آنها در مزرعه، صیفی جات می چینند. درآمد ماهیانه شان روی هم یک میلیون تومان می شود. هر روز هم سر کار نمی روند، بستگی دارد کارفرما در آن روز چقدر نیرو بخواهد. ما اینجا پتوهایمان پاره است و در این سرما، داخل کپر با سختی زندگی می کنیم. وقتی وارد هوای گرم می شویم هم کولر نداریم.

او که مدرسه خودش و دو برادر دیگرش حدود 15 کیلومتر با کپر فاصله دارد، با موتور به مدرسه برای تحصیل می روند. او می گوید: تا حالا چند فرماندار و استاندار عوض شده؛ ولی تا امسال که فرماندار جدید آمد و به ما کمک کرد، هیچ کس هیچ اقدامی برای ما انجام نداده بود. من تنهایی به تهران آمدم  و با مدیرکل امور بانوان وزارت کشور صحبت کردم. ایشان هم با فرماندار قلعه گنج و استاندار صحبت کرد و سبب شد تا تصمیم بگیرند برایمان خانه بسازند.

امیرحسین در پایان در پاسخ به اینکه می خواهد در آینده چه شغلی داشته باشد می گوید: می خواهم مسئول خوبی در کشورم باشم. می خواهم فرماندار باشم یا کارمند یک اداره. من اگر همین الان فرماندار شوم، هر مشکلی در این شهرستان و استان وجود داشته باشد را حل می کنم. 

کدخبر: 870409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟