دانشجویان:پول دادیم،درس را گذراندیم ولی استاد اخراج، کد درس باطل و ما سردر گم! /دانشگاه آزاد:هیچ عضو هیئت علمی اخراج نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، به رکنا می گویند که یکی از اساتیدش، به واسطه فعالیت اینستاگرامی در ناآرامی های اخیر، کد درسش باطل شده ولی این استاد، تا آخر ترم در دانشگاه مانده، از دانشجویان امتحان گرفته و در نهایت، تمام نمره های دانشجویان را ثبت کرده است. این دانشجویان مدعی هستند: الان سایت دانشگاه نمرات پایان ترم این استاد را نشان نمی دهد. ما پول ترم را پرداخت کرده ایم و درس را گذرانده ایم ولی کد درس این استاد باطل شده است و ما دانشجویان الان سردر گم شده ایم.

این دانشجویان در ادامه می گویند: از آنجایی که درس این استاد پیش نیاز ما بوده است، تا زمانی که نمره این درس ثبت نشود، ما نمی توانیم دروس دیگر را انتخاب کنیم. در حالی که ما این درس را گذرانده ایم. مسئولان دانشگاه شاهد این بودند که کلاس تا پایان ترم کاملا تشکیل و امتحان پایان ترم نیز با حضور همین استاد برگزار شد؛ اگر مشکلی وجود داشت، آنها باید از ابتدا جلوی آن را می گرفتند نه اینکه ما الان سردرگم رها شویم. حتی وقتی استاد نمی توانسته نمرات را ثبت کند، نمره ها را به مدیر گروه ایمیل کرده ولی ما همچنان بی پاسخ هستیم. اساتید دیگر هم بوده اند که بازخواست شده اند.

استاد این دانشجویان نیز در گفت و گو با رکنا می گوید که مدعو این دانشگاه است و نه تنها خودش، بلکه 35 نفر از دیگر اساتید این دانشگاه نیز دچار چنین مشکلی شده اند.

سخنگوی دانشگاه آزاد: هیچ عضو هیئت علمی، تعلیق و یا اخراج نشدند

محمد قربانی، معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با رکنا در پاسخ به مشکل پیش آمده برای این دانشجویان می گوید: بر اساس قوانین و مقررات دانشگاه، تعدادی از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، مفتخر به کسوت بازنشستگی شدند و  بدیهی است بازنشستگی لزوما به معنای انفکاک از خدمت و رسالت استادی و دانشگاهی نیست و در صورت نیاز واحد دانشگاهی مربوطه از ایشان، به عنوان سرمایه های علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  در قالب "عضو هیئت علمی وابسته" با نهایت ارادت و افتخار بهره مند خواهیم شد.

وی می افزاید: به عنوان مثال، عضو هیئت علمی با مرتبه علمی استادیاری در صورتی که به لحاظ سنی شصت ساله شود و یا اینکه سی سال خدمت کرده باشد و البته هر کدام که زودتر محقق شود، مفتخر به کسوت بازنشستگی می گردد. بدیهی است درج نمرات دانشجویان و سایر مسائل آموزشی و پژوهشی مربوطه که بر عهده استاد محترم بوده، انجام خواهد گرفت و هیچ مشکلی بابت این مسایل وجود نداشته و نخواهد داشت. "بازنشستگی" برخی از عزیزان عضو هیئت علمی کاملا براساس فرآیند اداری و حقوقی انجام می پذیرد و امری طبیعی و پذیرفته شده است و به هیچوجه به معنای تعلیق و یا اخراج نیست و ارتباط دادن آن به مسائل حاشیه ای، دون شان اعضای هیئت علمی است.

قربانی می افزاید: اساتید، ذخایر فاخر ملی و سرمایه های عظیم دانشگاهی هستند و تکریم، تعظیم و تجلیل از مقام شامخ علمی، فرهنگی و اجتماعی آنها بر همه ما لازم و واجب است؛ بنابراین هیچ تعلیقی وجود ندارد. 

وی در پاسخ به اینکه این ۳۵ نفر در دانشگاه تهران مرکز چه کسانی هستند که تعلیق شده اند و دانشجویان نیز دچار مشکلاتی شده اند، می گوید: عضو هیئت علمی جوانی تعلیق و یا بازنشسته نشده است. هیچ عضو هیئت علمی، تعلیق و یا اخراج نشدند.

کدخبر: 870020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟