سرویس دهی به دانش آموزان استثنایی تعطیل شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به تجمع امروز تعدادی از مادران دارای کودک استثنایی مقابل ساختمان شورای شهر، گفت: بسیاری از دانش آموزان استثنایی امکان تردد به مدرسه را ندارند و به همین علت شهرداری تهران تقبل کرده است که هزینه ایاب ذهاب آنها را تقبل کند تا آنها بتوانند به راحتی به مدرسه بروند؛ اما دو ماه قبل تذکر دادم که هزینه ایاب و ذهاب شرکت‌ها پرداخت نشده است و این در حالیست که هشت شرکت به خانواده‌ها سرویس دهی می‌کردند تا دسترسی برابر و عدالت آموزشی محقق شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان فقط برای تاکسیرانی برای این مهم بودجه در نظر گرفته شد و برای اتوبوسرانی نیز مبالغی در نظر گرفته شد اما از ۲ ماه پیش تا کنون پول این سرویس‌ها پرداخت نشده است، اظهارکرد: از هشت شرکت برای سرویس مدرسه، هفت شرکت سرویس دهی را تعطیل کرده است و تنها شرکت «خودروسرویس شهر» نسبت به جابجایی این کودکان اقدام می‌کند.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: برف روز پنجشنبه برای مردم شهر تهران دردسرهایی ایجاد کرد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مسئولان شهری و با پیگیری و هم افزایی توانستند برف روز یکشنبه را پوشش دهند، اما وقتی یک نماینده مردم تهران توئیت می‌زند و از مشکلات مردم می گوید چرا افرادی که یا وظیفه ندارند و یا وظیفه دیگر دارند علیه یکدیگر توئیت می‌زنند. مگر ما گفته‌ایم که کارگران کار نمی‌کنند که عکسی از کارگران منتشر می‌کنید و انتقاد می‌کنید؟

بهرامی معاون حمل و نقل شهردار تهران نیز با بیان اینکه مدارس باید قراردادی منعقد می‌کردند و آن قرارداد را به سازمان مربوطه ندادند، گفت: حتی من هفته گذشته به تاکسیرانی اعلام کردم که از محل اختیارات من اعتبار شرکت‌ها را پرداخت کنید اما امور مالی این کار را نمی‌کند و می‌گوید بر اساس کدام قرارداد پول پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از مادران و کودکان استثنایی امروز صبح مقابل در شورای شهر تهران تجمع کرده و خواستار برقراری مجدد سرویس رایگان مدسه برای فرزندانشان شدند که مدتی قطع شده است.

کدخبر: 869522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟