آوابرداری ۸۰ واحد زلزله‌زده خوی/ عملیات بازسازی واحدهای خوی آغاز شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مجید جودی اظهار کرد: ارزیابی واحدهایی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند تقریبا به اتمام رسیده است. ۱۷۵۰ واحد احداثی و نزدیک ۷۵۰۰ واحد تعمیری داریم.

وی افزود: در حال حاضر دوران امداد و نجات اولیه توسط نیروهای هلال احمر انجام می‌شود و منتظر اتمام مرحله امدادرسانی هستیم. ما به اندازه کافی میل‌گرد، اسکلت و سیمان به منطقه حمل کرده‌ایم. منتظر تسهیلات در نظر گرفته برای واحدها نمی‌مانیم و تا جایی که منابع ما اجازه بدهد با استفاده از حساب صد امام (ره) کار بازسازی را انجام می‌دهیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: انشاءالله پس از آنکه دولت وام را تصویب کرد کارها سرعت بیشتری می‌گیرد. پیشنهاد ما این است که با توجه به نوسان قیمت مصالح، تسهیلات بازسازی افزایش پیدا کند و منتظر مصوبه هیات دولت هستیم.

جودی تاکید کرد: اگر شرایط اقلیمی اجازه بدهد از هفته جاری کار بتن‌ریزی و فونداسیون واحدهایی که آواربرداری به اتمام رسیده را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات، مصالح و نیروی انسانی کافی توسط بنیاد مسکن پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان در منطقه حضور دارند گفت: اگر نیاز باشد از بنیاد مسکن همان استانها کمکهای بیشتری دریافت می کنیم.

بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ ۳ تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود.

کدخبر: 867181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟