رئیس جمعیت هلال احمر : مردم پتو و وسایل گرمایشی به زلزله زدگان خوی برسانند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سه روز از وقوع زلزله خوی می گذرد.  مصدومان زلزله خوی  ۱۰۷۵ نفر اعلام شده است. امدادرسانی به زلزله زدگان ادامه دارد.

پیر حسین کولیوند- رئیس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی این جمعیت به زلزله زدگان خوی در پاسخ به اینکه با توجه به برودت هوا به نظر چادر محل مناسبی برای اسکان زلزله زدگان نیست گفت: چادر ها در سالن های سربسته برپا شده اند و بیشتر برای حریم بندی بین خانواده ها کاربرد دارند.

وی در خصوص اینکه برای تامین وسایل گرمایشی و پتو تا چه میزان ستاد مدیریت بحران کمک کرده است تاکید داشت: ستاد مدیریت بحران، بخش هماهنگ کننده و سیاست گذار در زمان بحران است و مسئولیت رساندن وسایل امدادی به زلزله زدگان بر عهده جمعیت هلال احمر است.

کولیوند در خصوص اینکه مخاطب جمعیت هلال احمر در درخواست پتو و وسایل گرمایشی چه ارگان و سازمان دولتی است تاکید کرد: مخاطب مردم هستند.

وی در مورد اینکه در حال حاضر چه مقدار پتو و وسایل گرمایشی برای کمک به زلزله زدگان کمبود دارند افزود: کمبودی نداریم. درخواست اهدای وسایل گرمایشی و پتو برای این است که اگر نیاز به افزایش کمک رسانی بود با کمبود مواجه نشویم.

کولیوند در پایان در مورد اینکه چه میزان کانکس برای کمک به زلزله زدگان از سوی نهادهایی چون ارتش به منطقه ارسال شده است گفت: از خودشان بپرسید.

کدخبر: 865760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟